لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

سفیر اسرائیل در واشینگتن: اسرائیل مایل به حمله به ایران است


مایکل اورن، سفیر اسرائیل در ایالات متحده
مایکل اورن، سفیر اسرائیل در ایالات متحده
سفیر اسرائیل در ایالات متحده می‌گوید اسرائیل تمایل دارد حتی تنها به منظور به تأخیر انداختن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مایکل اورن روز چهارشنبه، ۲۶ مردادماه با تأکید بر این‌که دیپلماسی در قبال ایران به نتیجه نرسیده است، از حمله نظامی به مراکز هسته‌ای ایران حمایت کرد و گفت اسرائیل خواهان حمله به این مراکز است، حتی اگر این حمله فعالیت هسته‌ای ایران را متوقف نکند و تنها آن را برای مدتی به تأخیر بیاندازد.

مایکل اورن ۵۷ ساله که چند روز پیشتر نيز به شبکه تلويزيونی «سی ان ان» گفته بود که پنجره و فرصت زمانی قبل از توسل به اقدام نظامی در حال «کوچک و کوچکتر شدن» است، روز چهارشنبه نیز بار دیگر تصریح کرد که اسرائیل در خصوص ایران به مقطع حساسی رسیده است و لازم است که در این راستا تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

وی ایران کنونی را از جمله «خطرناک‌ترین تهدیدهایی» خواند که اسرائیل در ۶۴ سال عمر خود با آن روبرو بوده‌ است.

در روزهای اخیر مقام‌های مختلف اسرائیلی در خصوص احتمال حمله به ايران هشدار و از آمادگی اسرائیل برای مقابله با ایران خبرداده‌اند.

از جمله ماتان ويلنای، وزير دفاع غيرنظامی اسرائيل در گفت‌و‌گویی که روز چهارشنبه ۲۵ مرداد از سوی رویترز منتشرشد، گفت که جنگ احتمالی با ايران در چند جبهه خواهد بود و حدود يک ماه طول خواهد کشيد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز به ۲۲ مردادماه در نشست دولت اعلام کرد که اسرائیل برای مقابله با خطرات و تهدیدها، از آمادگی خوبی برخوردار است.

در همین روز آوی الدار، رييس شوراهای شهرها و شهرک های اسرائيل هم در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفت: «مسئولان دارند ملت را برای جنگی که بسيار نزديک شده است، آماده می کنند.»

کشورهای غربی و اسرائيل ايران را متهم می کنند که در پوشش برنامه هسته‌ايش در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای است.

ايران با رد اين اتهام می‌گويد ماهيت برنامه هسته‌ايش صلح آميز است.
XS
SM
MD
LG