لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

خاتمی: مسجد جامعی بهترین گزینه برای وزارت ارشاد است


محمدخاتمی و احمد مسجد جامعی (نفر دوم از راست) در جمع اهالی سینما- ۲۲ تیرماه ۱۳۹۲
محمدخاتمی و احمد مسجد جامعی (نفر دوم از راست) در جمع اهالی سینما- ۲۲ تیرماه ۱۳۹۲
محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، در دیدار با جمعی از هنرمندان سینما از احمد مسجد جامعی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات، به عنوان بهترین فرد برای وزارت ارشاد دولت یازدهم نام برده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه شنبه، ۲۲ تیرماه، محمد خاتمی در مراسم اکران فیلم «گذشته» اصغر فرهادی که در موزه سینما به روی پرده رفت، گفت: «امیدوارم که در دولت آینده در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی شاهد وزیری باشیم که متناسب با وضعیت ایران سرفراز و مورد توجه اصحاب فرهنگ باشد.»

وی که به همراه احمد مسجد جامعی به این مراسم آمده بود، در ادامه به زبانی طنزآمیز افزود: «فکر می‌کنم که فرد مورد قبول معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم آقای مسجد جامعی است، ولی امیدوارم به هر حال هر کس که می‌آید، کسی باشد که شما هنرمندان را راضی کند.»

احمد مسجد جامعی که از سال ۱۳۷۹ تا پایان دوره ریاست جمهور محمد خاتمی (۱۳۸۴) وزارت ارشاد را بر عهده داشت، ریاست هیات مدیره موسسه گفت‌وگوی تمدن‌ها و بنیاد باران، ریاست هیات موسس و هیات امنای خانه کتاب ایران و عضویت در شورای شهر تهران را در کارنامه خود دارد.

وی یکی از افرادی است که در هفته‌های اخیر نامش به عنوان وزیر احتمالی ارشاد دولت حسن روحانی در رسانه‌ها مطرح شده است.

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس و منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد، یکی دیگر از گزینه‌ها است. وی روز نهم تیر ماه در گفت‌و‌گو با شبکه العالم گفته بود که اگر آقای روحانی بخواهد، سمت وزارت ارشاد را می‌پذیرد.

محمدعلی زم، رییس هیات مدیره انجمن صنفی ویدیو رسانه، تهیه کننده و رییس پیشین حوزه هنری نیز از دیگر گزینه‌های این وزارتخانه نام برده می‌شود. وی قرار بود برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، ساخت فیلم تبلیغاتی اکبر هاشمی رفسنجانی را بر عهده بگیرد.

علی عسگری، نماینده دور هفتم مجلس، علی گرامیان، مشاور و مسئول فرهنگی پیشین وزارت صنعت، محمد مقدم، معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، رسول جعفریان، از افراد نزدیک به علی لاریجانی و رییس پیشین کتابخانه مجلس و حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی در دوران انتخابات از دیگر افرادی هستند که این‌روزها نامشان در رسانه‌ها به عنوان گزینه‌ تصودی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم می‌خورد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون ۱۰ وزیر به خود دیده است. محمد خاتمی و علی لاریجانی از جمله وزرای ارشاد دولت اکبر هاشمی رفسنجانی بودند. عطاءالله مهاجرانی و احمد مسجدجامعی در دوران اصلاحات در این وزارتخانه مشغول به کار بودند و محمد حسین صفار هرندی و سید محمد حسینی، وزیر فعلی ارشاد نیز وزرای منتخب محمود احمدی‌نژاد هستند.
XS
SM
MD
LG