لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

«اسلامگرایان» در نیجریه دهها نفر را کشتند


عکس آرشیوی و متعلق به سال ۲۰۱۲ است.
عکس آرشیوی و متعلق به سال ۲۰۱۲ است.
پلیس نیجریه می‌گوید روز یکشنبه٬ در جریان حمله‌ای در شمال شرق نیجریه٬ دستکم ۴۵ تن کشته و ۲۶ تن زخمی شده‌اند. همچنین طبق گزارش‌ها در همین روز حمله‌ای جداگانه به منطقه‌ای دیگر در نیجریه نیز «دستکم ۲۲ کشته» برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه٬ ششم بهمن‌ماه٬ ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی٬ تعدادی فرد مسلح که به عنوان خریدار وارد بازار هفتگی شهر «کاووری» در ایالت بورنوی نیجریه شده‌ بودند٬ ناگهان شروع به تیراندازی به مردم کرده‌اند. شاهدان عینی از انفجار بمب در این منطقه نیز خبر داده‌اند.

پلیس بورنو٬ ایالتی که از ۹ ماه پیش به دلیل ناآرامی‌ها در وضعیت اضطراری به سر می‌برد٬ گفته است: «تا این لحظه ۴۵ تن کشته و ۲۶ تن زخمی شده‌اند٬ اما جستجوی پلیس همچنان در منطقه ادامه دارد و احتمال دارد شمار تلفات و مجروحان افزایش پیدا کند.»

یکی از ماموران عالی‌رتبه پلیس بورنو گروه اسلام‌گرای افراطی «بوکو حرام» را مسئول این حمله دانسته است. این گروه هنوز در مورد حمله اخیر اظهار نظری نکرده است.

حمله روز یکشنبه در بورنو در حالی صورت گرفته است که به گفته سازمان‌های امدادرسانی٬ در همین روز حمله‌ جداگانه‌ای به روستایی در استان «آداواما» صورت گرفته است. دو منبع رسمی از کشته شدن «دستکم ۲۲ تن» در اثر این حمله خبر داده‌اند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده کل نیروهای نظامی نیجریه یک هفته پیشتر متعهد شده بود که هرچه سریعتر به خشونت‌ها در این کشور پایان دهد.

نیجریه سال‌ها است که درگیر ناآرامی است. به گفته خبرگزاری فرانسه درگیری میان گروه «بوکو حرام» و ارتش این کشور از سال ۲۰۰۹ تا کنون منجر به کشته شدن هزاران شهروند شده است.
XS
SM
MD
LG