لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

آمار رسمی: افزایش شمار کاربران اینترنت در ایران به ۶۰ درصد


مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار کاربران اینترنت در ایران به ۶۰ درصد رسیده است که از این تعداد، ۴۰ درصد را گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهد.

به گزارش ۳۱ فروردین‌ماه خبرگزاری مهر، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت اعلام کرده است که شمار کاربران اینترنت تا پایان شش ماهه نخست سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۴۵ میلیون تن بوده است که از این تعداد حدود ۲۷.۵ میلیون تن از طریق دستگاه موبایل به اینترنت متصل می‌شوند.

به گفته این مرکز، شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز بیشترین کاربران اینترنت را دارند.

شمار کاربران اینترنت در ایران در حالی به بیش از ۴۵ میلیون نفر رسیده است که مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت پیشتر اعلام کرده بود که تا پایان سال ۹۰ شمار کاربران اینترنت «۳۲ میلیون ۶۹۶ هزار نفر» بود.

در کنار مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، اما، شرکت مخابرات در آخرین آمار خود که شهریورماه ۱۳۹۱ منتشر کرد، شمار کاربران اینترنت را ۲۹ میلیون تن اعلام کرده بود.

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در آخرین گزارش خود آورده است که از میان ۶۰ درصد کاربر اینترنت، ۴۰ درصد در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال و ۳۰ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۴ سال قرار دارند.

این مرکز همچنین افزوده است که بیش از ۳۶ درصد از این کاربران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و شمار کاربران اینترنت ADSL را بیش از ۴.۵ درصد اعلام کرده است.

در ایران محدودیت‌های زیادی در زمینه استفاده کاربران از اینترنت وجود دارد و بسیاری از سایت‌ها به بهانه محتوای سیاسی یا جنسی آنها از سوی کارگروه فیلترینگ ایران مسدود شده است.

در همین زمینه پلیس مبارزه با جرایم اینترنتی نیز اقدام به دستگیری کاربرانی می‌کند که متهم به اقدام به تولید محتوای نامتناسب با ارزش های جمهوری اسلامی هستند.

سازمان مستقل خانه آزادی، فریدم هاوس، که مقر آن در آمریکاست، مهرماه ۱۳۹۱ در گزارشی در مورد وضعیت اینترنت در جهان، ایران را از جمله کشورهای دارای «محدودترین اینترنت» دانست.
XS
SM
MD
LG