لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۱

تراکتورسازی و مس در فینال جام حذفی فوتبال ایران


دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی- ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی- ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
به دنبال برگزاری مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران٬ دو تیم صدر جدولی استقلال و فولاد با قبول شکست مقابل مس کرمان و تراکتورسازی تبریز، از راهیابی به فینال بازماندند.

تراکتورسازی و مس روز ۲۵ بهمن برای تصاحب جام قهرمانی مبارزه خواهند کرد.

بازی تراکتورسازی و فولاد در سرمای منفی هشت درجه تبریز برگزار شد. در نیمه اول با وجود برتری تراکتورسازی، دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم هم توپ در اختیار تراکتورسازی بود. این تیم که جام حذفی امسال را با مجید جلالی آغاز کرده و با غلامرضا باغ آبادی ادامه داده بود، این بار با تونی اولیویرا به میدان آمد و روانه فینال شد.

ارسال دقیق علی کریمی در ضربه ایستگاهی با ضربه سر سعید دقیقی در دقیقه ۷۶ به گل تبدیل شد تا تراکتورسازی برای سومین بار در تاریخ این باشگاه به فینال جام حذفی برسد. قرمزپوشان تبریز که با شکست نفت مسجدسلیمان و راه آهن به این مرحله رسیده بودند، حالا در گام آخر باید مقابل مس کرمان بایستند.

حسین فرکی٬ سرمربی فولاد در پایان بازی گفت: «با تمام ارادتم به کی‌روش از او انتقاد دارم. باید موضوع دعوت علی کریمی به تیم ملی را بعد از بازی اعلام می‌کرد. کریمی از این حرف روحیه گرفت و امروز بهترین بازیکن زمین بود. او رفیق من است و شاگردم بوده. موفقیتش برای تراکتورسازی و تیم ملی خوب است. اما این چراغ سبزی که کی‌روش نشان داد، او را در این بازی متحول کرد و به ضرر ما تمام شد.»

علی کریمی هم درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش گفت: «در خدمت تیم ملی هستم و در هر شکلی که باشد با کمال میل به تیم ملی کمک می‌کنم. امیدوارم که در نهایت دست به دست هم بدهیم تا جام جهانی خوبی را سپری کنیم.»

مرد سال ۲۰۰۴ فوتبال آسیا درباره اینکه آیا با تیموریان درباره رفتنش به قطر صحبتی کرده است، گفت: «من و آندو دوست هستیم و با هم در تماسیم. این چند روز حرف و حدیث زیادی درست شده بود. به او گفتم که اگر این سه ماه را اینجا بمانی خیلی بهتر است، هر کسی در جام جهانی بازی کند طبیعتاً می‌تواند جذب باشگاه‌های اروپایی شود و این شانس را آندرانیک نباید از خودش بگیرد.»

استقلال باز هم از پس مس برنیامد

دو بازی رفت و برگشت در لیگ برتر و یک مسابقه هم در جام حذفی. استقلال باز هم مقابل مس متوقف شد؛ آن هم در حالی که این تیم در رده آخر جدول لیگ برتر است.

این بازی در ورزشگاه پوشیده از برف و در حضور ۶۰۰ تماشاگر برگزار شد و مس کرمان ۲ بر یک به پیروزی رسید تا به فینال جام حذفی برسد.

ادینیو که هفته قبل در لیگ برتر در واپسین دقیقه گل تساوی را به استقلال زده بود، در دقیقه هفت با ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه، دروازه استقلال را باز کرد. پنج دقیقه بعد، ضربه تیموریان روی دروازه مس ارسال شد تا امیرحسین صادقی گل تساوی را به ثمر برساند. در دقیقه ۸۵ ادینیو از داخل محوطه جریمه با شوتی محکم گل دوم مس را به ثمر رساند.

در ترکیب تیم استقلال مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، جی لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور، مهرداد اولادی (دقیقه ۵۹ آرش برهانی) و محمد قاضی بازی کردند.

برای مس کرمان هم حسن رودباریان، احمدرضا زنده‌روح، محمد آبشک، میلاد جهانی، پویا سیف پناهی، هادی تامینی، مجتبی ترشیز، مصطفی شجاعی (احمد حسن‌زاده)، فرهاد سالار‌‌ی‌پور، ادینیو و فرزاد حسین‌خانی به میدان رفتند.

زمانی که بازیکنان استقلال به سمت رختکن می‌رفتند عده‌ای از هواداران این تیم با سر دادن شعار «بازیکن بی‌تعصب نمی‌خواهیم» اعتراض کردند. عده‌ای نیز با گلوله برفی بازیکنان تیم خود را هدف قرار دادند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال در نشست خبری گفت: «نسبت به بازی خوب بودیم نه نسبت به استقلال. لوکا خوب مهره‌چینی کرده و روزنه‌ها را بسته بود. دقیقه ۶۰ می‌خواستم سیستم را هجومی کنم اما احتیاط کردم که اشتباه بود. ما حذف شدیم و باید به لیگ فکر کنیم. این باخت روی تیم تاثیر می‌گذارد و ضربه می‌زند. باید به لیگ برگردیم و جایگاهمان را با وجود شرایط سخت از دست ندهیم. اگر خسرو حیدری را داشتیم شرایط ما فرق می‌کرد.»

لوکا بوناچیچ سرمربی مس هم گفت: «از روز بد استقلال به نحو احسن استفاده کردیم. تیمی را شکست دادیم که از نظر فنی و کیفی بسیار بالاتر از ما است و بهترین استفاده را از روز بد استقلال داشتیم. بدون استرس لیگ برتر، به تهران آمدیم و با شایستگی به فینال رسیدیم.»
XS
SM
MD
LG