لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۲

گفت‌و‌گوی دانشگاه دِنوِر با محمد جواد ظریف

مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه دِنوِر آمریکا در اولین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین از طریق آنلاین گفت‌و‌گویی را با محمد جواد ظریف٬ وزیر خارجه ایران ترتیب داده است. این گفت‌و‌گو توسط کریستوفر هیل٬ دیپلمات با سابقه آمریکایی و رییس دانشگاه جوزف کوربِل انجام می‌شود.

۲۲:۵۲ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
محمدجواد ظریف: دنیای امروز با دنیای زمانی که من در دانشگاه دنور تحصیل می‌کرده تغییر کرده است. اکنون ما در دنیایی زندگی می‌کنیم خیلی چیزها تغییر کرده است. جهان امروز و جامعه بین‌المللی تغییر کرده و بدون گفت‌و‌گو و مذاکره نمی‌توان پیش رفت. باید با این تغییرات پیش رفت.
۲۲:۵۲ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: دنیای امروز به هم متصل است و امنیت و صلح ما در گرو امنیت و صلح سایر مناطق است.
۲۲:۵۴ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: ما سیاستمداران جهان در خصوص برنامه هسته‌ای و رابطه ایران با غرب تمام راه‌های نادرست را امتحان کرده‌ایم و اکنون دیگر زمان در پیش گرفتن راه درست است.
۲۲:۵۶ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: تحریم‌ها اقتصاد ما را تخریب کرده است اما بر روی برنامه هسته‌ای ایران تاثیری نداشته است. زمانی که در دوران محمود احمدی‌نژاد دولت را ترک کردم ما ۲۰۰ سانتریفیوژ داشتیم و حال ۱۸ هزار ۸۰۰ سانتریفیوژ داریم.
۲۲:۵۷ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای سوم آذرماه شانس دیدار با جان کری را داشتم و امیدوارم که حداقل بتوانیم برخی از بی‌اعتمادی‌ها را برطرف کنیم.
۲۲:۵۷ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: سوم آذرماه در ژنو به توافقی هسته‌ای رسیدیم که رو به جلو پیش برویم.
۲۲:۵۸ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: در ایران هنوز افرادی هستند که به آمریکا اعتماد نمی‌کنند. ما در ماه‌های اخیر سعی کرده‌ایم دیوار بی‌اعتمادی را از بین ببریم. من بدبین نیستم. معتقدم می‌توانیم رو به جلو پیش برویم.
۲۲:۵۹ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: ایران در راستای توافق موقت هسته‌ای به تمام تعهداتش عمل کرده است.
۲۳:۰۰ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: مرحله آخر مذاکرات که به توافق جامع و دائم منجر خواهد شد خیلی سخت‌تر خواهد بود... اما من خوشبین هستم... ما با هم در حال مذاکره هستیم و مذاکره بهتر از خصومت است... فکر می‌کنم می‌توانیم مسئله هسته‌ای ایران را حل کنیم... ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و این حق ایران است.
۲۳:۰۲ ۲۹.۱۱.۱۳۹۲
ظریف: منطقه ما به سرعت رو به افراطی‌گرایی است٬ اما ایران استثنا است. در جریان انتخابات ریاست جمهوری٬ ایران امکان رفتن به سمت افراطی‌گری را داشت اما این اتفاق نیفتاد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG