لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۶

موسوی تبريزی: هر کس حق مردم را بخورد، طاغوت است


آيت‌الله سيد حسين موسوی تبريزی، دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم
آيت‌الله سيد حسين موسوی تبريزی، دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم
دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم می‌گويد شورای نگهبان برای بررسی نتايج انتخابات بی‌طرف نيست و کسانی که به نتايج انتخابات معترض‌اند حق دارند تظاهرات کنند.

وی که با يک سايت حامی محمود احمدی‌نژاد گفت‌وگو کرده است همچنين اظهار داشت که شورای نگهبان از چند ماه پيش بی‌طرفی خود را در انتخابات نقض کرد، نمی‌تواند برای بررسی صحت يا سقم نتايج انتخابات «حَکَم» باشد.

آيت‌الله سيد حسين موسوی تبريزی در مصاحبه با سايت «ثانيه نيوز» با يادآوری وقايع سال‌های ۱۳۵۶ که مقدمه‌ای برای رويدادهای منتهی به انقلاب ۵۷ شد، گفت: «انقلاب هم از همين حرف ها درآمده، شاه هم به اينها می گفت اغتشاشگر. من جريان ۲۹ بهمن تبريز را می‌دانم، جريان ۱۹ دی قم را نيز من ايجاد کردم، وقتی در تبريز مردم بيرون آمدند، شاه، آموزگار و مجلس او گفتند که اين‌ها از آن طرف مرز آمده‌اند اين‌ها اغتشاشگرند».

دبیرکل خانه احزاب در ادامه گفت « رژيم شاه به خاطر اينكه همين حرف ها را مى زد طاغوتى بود، اگر اين حرف ها را نمى زد و حق مردم را مى داد كه طاغوت نبود. فرقى نمى كند هر كس حق مردم را بخورد، طاغوت است».

وی که در انتخابات رياست جمهوری از نامزدی ميرحسين موسوی حمايت کرده بود، همچنان بر موضع پشتيبانی خود از اقدامات و بيانيه‌های وی ادامه داده و به خبرنگار سايت «ثانيه نيوز» می‌گويد که آقای موسوی از حقوق مردم دفاع می‌کند و اقدامات وی تاکنون حقوقی و قانونی بوده است؛ «وقتی می گويد به شورای نگهبان اطمينان ندارم خيلی از مردم اين عقيده را دارند».

در همين مصاحبه آقای موسوی تبريزی به آمارهای مربوط به مشارکت بالای صد در صد در برخی شهرها اشاره می‌کند و می‌گويد «حوزه شهر ری ۲۰۱ درصد رای دارد» و زمانی که مصاحبه کننده به «میهمان‌پذير» بودن برخی حوزه‌ها اشاره می‌کند و در پاسخ اظهار می‌دارد که اين گونه اظهارات خلاف قبلاً هم گفته شده اما «چطور تا حالا در طول تاريخ انقلاب اين‌ها میهمان‌پذير نبودند، اما حالا میهمان‌پذير شدند؟»

دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم و دبير کل خانه احزاب در اين مصاحبه عدم صدور مجوز برای سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بر روند انتخابات را نيز فاقد وجاهت قانونی دانست و اعلام کرد که در اين باره حاضر به مناظره با شورای نگهبان است.
XS
SM
MD
LG