لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۹

پنج نفر در خشونت های زاهدان کشته شده اند


نمای خارجی مسجد علی ابن ابيطالب، محل آغاز خشونت‌های اخیر در شهر زاهدان
نمای خارجی مسجد علی ابن ابيطالب، محل آغاز خشونت‌های اخیر در شهر زاهدان
تلويزيون دولتی پرس تی‌وی گزارش می‌دهد که روز دوشنبه در شهر زاهدان يک شعبه مؤسسه مالی اعتباری مهر به آتش کشيده شده و در جريان آن پنج نفر جان خود را از دست دادند.

در گزارش وب سايت اين شبکه تلويزيونی آمده است که اين پنج نفر جملگی از کارکنان مؤسسه مالی و اعتباری مهر بوده‌اند.

بنا به گفته شاهدان عينی به راديو فردا، اين آتش‌سوزی در شهر زاهدان مربوط به روز يکشنبه بوده و در اثر پرتاب يک بمب صوتی دست‌ساز به داخل اين مؤسسه مالی اتفاق افتاده، تعداد قربانيان اين آتش‌سوزی هفت نفر کشته و يک نفر زخمی گزارش شده است.

همين شاهدان عينی از جو شديد امنيتی و حضور پرشمار نيروهای انتظامی در شهر زاهدان خبر می‌دهند و می‌گويند صدای تيراندازی‌های پراکنده از حومه شهر به گوش می‌رسد.

اين در حالی است که خبرگزاری رويترز از تهران گزارش می‌دهد که در شهر زاهدان چندين فقره دستگيری به اتهام دامن زدن به تنش‌های قومی، صورت گرفته است. در اين گزارش به شمار بازداشت شدگان اشاره‌ای نشده است.

خبرگزاری مهر از قول احمدرضا رادان، قائم مقام فرماندهی نيروی انتظامی، گزارش می‌دهد که «نظم و امنيت در شهر برقرار است.»

علی محمد آزاد، استاندار سيستان و بلوچستان می‌گويد که «شماری از افراطی‌های سنی مذهب شناسايی شده‌اند و پس از انتخابات رياست جمهوری محاکمه خواهند شد.»

موج خشونت‌ها در شهر زاهدان پس از بمب‌گذاری در مسجد علی ابن ابيطالب اين شهر آغاز شده، انفجاری که در روز پنجشنبه منجر به کشته شدن ۲۵ نفر و مجروح شدن ۱۲۵ نفر شد.
XS
SM
MD
LG