لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

حذف نام نکونام و شجاعی از ترکیب تیم ملی در بازی مقابل روسیه


جواد نکونام (سمت چپ)
جواد نکونام (سمت چپ)
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا در حالی به مصاف تیم ملی روسیه می رود که به گزارش رسانه های ایرانی کاپیتان جواد نکونام و مسعود شجاعی در آن جایی ندارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خسرو والی‌زاده، مدیر امور رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه اعلام کرد که از سوی كادر فنی تيم ملی در فهرست اعلام شده اين تيم برای ديدار با روسيه، تغییراتی صورت گرفته است.

این در حالی است که روز جمعه اعلام شده بود که هر ۲۳ بازیکن حاضر در بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا در قطر، برای بازی مقابل روسیه به ابوظبی خواهند رفت.

با این‌حال خسرو والی‌زاده روز دوشنبه اعلام کرد که باشگاه اوساسونا در پی دریافت نامه از فدراسیون فوتبال ایران در خواست کرده است که نکونام و شجاعی در این باشگاه بمانند و در این سفر تیم ملی را همراهی نکنند.

آقای والی‌زاده گفت: «باشگاه اوساسونا... درخواست کرد که به دلیل دوری طولانی جواد نکونام و مسعود شجاعی از تمرینات این باشگاه و برخی آسیب‌دیدگی‌ها و این‌که به همین دلایل این دو بازیکن در دو بازی اخیر اوساسونا در فهرست ۱۸ نفره تیم نبوده‌اند، فدراسیون موافقت کند که نکونام و شجاعی در این سفر تیم ملی را همراهی نکنند.»

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که پس از شکست تیم ملی از کره جنوبی و بازماندن از راهیابی به مرحله نیمه پایانی علاوه بر افشین قطبی، سرمربی پیشین تیم ملی، جواد نکونام، کاپیتان تیم و همچنین مسعود شجاعی مورد بیشترین انتقادها قرار گرفتند.

شایان یادآوری است که حدود یک سال و نیم پیش و در آخرین بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، تیم ملی با تک گل مسعود شجاعی در مقابل کره جنوبی در سئول، یک بر یک مساوی کرد.

در آن بازی شش بازیکن تیم ملی (کاپیتان مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کعبی و محمد نصرتی) به نشانه همراهی با معترضان ایران به نحوه و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران با مچ بند سبز به میدان پا گذاشتند که به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفتند.

در میان آنان تنها محمد نصرتی که اعلام کرده بود مچ بند سبز را همیشه به دست دارد در ترکیب تیم باقی ماند، ولی سایر بازیکنان به تدریج از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

«کریم باقری روی نیمکت نمی نشیند»

در همین حال خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند که برخلاف گزارش‌های قبلی قرار نیست کریم‌باقری در کنار کادر فنی و به همراه علیرضا منصوریان، اصغر حاجیلو و منصور رشیدی، بر روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

منصوریان به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: «از كريم باقری خواستم روی نيمكت بنشيند، او گفت كه اين كار را نخواهد كرد. اما قطعا از مشورت كريم در اين بازی استفاده می ‌كنم. منصور رشيدی و اصغر حاجيلو هم به عنوان مربيان و پيشكسوتان فوتبال ما روی نيمكت حضور خواهند داشت و دست به دست يكديگر سعی می كنيم به خوبی تيم كشورمان را هدايت كنيم.»

علیرضا منصوریان، سرمربی موقت تیم ملی همچنین اعلام کرد که تیم روسیه در این بازی با ترکیب اصلی‌اش شرکت خواهد کرد و این در حالی است که دیک ادووکات، سرمربی هلندی تیم ملی روسیه پیش از پرواز به ابوظبی در مسکو به خبرنگاران روسی اعلام کرد: «در ديدار با ايران تغييرات اساسی در تركيب تيم خواهيم داشت.»

مصدومیت کریم انصاری مهاجم تیم سایپا و رضا نوروزی مهاجم تیم فولاد باعث کنار رفتن چهار بازیکن از جمع انتخابی های روز جمعه شد و هادی نوروزی (پرسپولیس)، اسماعیل شریفات (استقلال)، حسین ماهینی (ذوب آهن) و علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی موقت تیم ملی جایگزین آنان کرد.

«برگزاری نخستین تمرین تیم ملی با چندین ساعت تأخیر»

برپایه گزارش رسانه های داخلی نخستین تمرین تیم ملی قرار بود صبح دوشنبه در کمپ تیم ملی انجام شود که به دلیل بی نظمی به بعد از ظهر موکول شد.
این در حالی است که قرار بر این است که این تیم در سال ۲۱ روز دوشنبه رهسپار ابوظبی شود.

محمدغلامی، مهاجم تیم استیل آذین به خبرگزاری دانشجویان ایران در مورد زمان تمرين تيم ملی گفت: «به ما گفته بودند ساعت ۱۰ تمرين شروع می‌شود، ما هم در همين ساعت آمديم اما بعد فهميديم كه تمرين ساعت ۳ شروع می ‌شود. به نظر من اين بی ‌برنامگی خيلی بد است و به ما ضربه می ‌زند. همه چيز بايد روی نظم باشد و تا زمانی كه نظم در تيم ملی نباشد نمی ‌توانيم انتظار موفقيت داشته باشيم.»

ديدار دوستانه تيم های ملی فوتبال ايران و روسيه روز چهارشنبه، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، در ورزشگاه بن زايد ابوظبی برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG