لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

غرق دو قایق حامل مهاجران غیر قانونی


گارد ساحلی ایتالیا در موارد بسیاری قایق های حامل مهاجران غیر قانونی را پیش از رسیدن به سواحل این کشور متوقف کرده است. عکس تزئینی است.
گارد ساحلی ایتالیا در موارد بسیاری قایق های حامل مهاجران غیر قانونی را پیش از رسیدن به سواحل این کشور متوقف کرده است. عکس تزئینی است.

به دنبال غرق شدن دو قایق حامل مهاجران غیر قانونی، در نزدیکی سواحل لیبی در دریای میدیترانه، دست کم ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از اورنس هارت يکی از مقام‌های سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد که در حادثه غرق شدن دو قايق در نزديکی سواحل ليبی دست کم بيست مهاجر غير قانونی جان خود را از دست داده و صدها نفر ديگر ناپديد شده‌اند. به گفته وی يکی از قايق‌های غرق شده ۲۵۷ نفر و قايق ديگر حدود ۳۵۶ مهاجر غيرقانونی را در خود جا داده بود. هر دو قايق حامل مهاجرانی از کشورهای آفريقايی و خاورميانه بودند.

سازمان جهانی مهاجرت می گويد که شمارمهاجران غير قانونی آفريقايی که بر اثر واژگونی قايق های حامل آنها در سواحل ليبی غرق شده اند، احتمالا به ۳۰۰ نفر می رسد.

اين حادثه در ۳۰ مايلی شمال شهر ساحلی مالتام ليبی و در حدود ۵۰ مايلی غرب طرابلس پايتخت اين کشور روی داده است. هنوز زمان دقيق بروز اين حادثه اعلام نشده است.

به گزارش رويترز به دنبال اين حادثه ژان فيليپ چوزی سخنگوی سازمان جهانی مهاجرت در ژنو اعلام کرد که احتمالاً بيش از ۳۰۰ نفر ناپديد شده‌اند.

حدود يک تا يک و نيم ميليون مهاجر غير قانونی آفريقايی در ليبی حضور دارند که بيشتر آنها از کشورهای غرب آفريقا به اين کشور آمده‌اند. به گفته ژان فيليپ چوزی عده‌ای از اين مهاجران مهاجرت خود را به صورت غير قانونی از ليبی به سوی اروپا ادامه می‌دهند.

به گزارش سازمان جهانی مهاجرت، تنها در سال گذشته ميلادی بيش از ۳۰ هزار نفر از شمال آفريقا با قايق خود را به بندر لامپه دوسای ايتاليا رسانده اند.

XS
SM
MD
LG