لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۳

حمله طرفداران رهبر جمهوری اسلامی به منزل مهدی کروبی


گروهی از افراد لباس شخصی در ساعت‌های ابتدایی بامداد روز دوشنبه با استفاده از بمب‌های صوتی به خانه مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان در ایران حمله کرده و این اقدام خود را اجرای «بخش کوچکی از حکم جهاد» رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده و گفته‌اند، منتظر «دستور نهایی» آیت‌الله خامنه‌ای برای «بریدن سر مهدی کروبی و همسرش» هستند.

به نوشته سایت اینترنتی سحام‌نیوز در ساعت یک تا دو بامداد روز دوشنبه حدود ۳۰ نفر از افراد لباس شخصی با تجمع در مقابل ساختمان محل سکونت مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت در ایران، علیه وی شعار داده و اقدام به شکستن شیشه‌های خانه آقای کروبی و پرتاب بمب‌های صوتی به داخل منزل وی کردند.

بر اساس این گزارش این حمله «با هماهنگی مامورین حصر وزارت اطلاعات»، که به دنبال تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه در ایران در اطراف خانه مهدی کروبی مستقر شده‌‌اند، صورت گرفته و ماموران نیروی انتظامی نیز از محل خارج شده بودند.

پس از تظاهرات ضد حکومتی روز ۲۵ بهمن در ایران که به دنبال فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان صورت گرفته بود، حملات رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی به این دو تن بسیار شدت گرفته است.

پس از این تظاهرات بارها گزارش‌هایی درباره تجمع هواداران دولت در مقابل خانه مهدی کروبی و میرحسین موسوی منتشر شده بود و شماری از نمایندگان مجلس نیز در روز سه‌شنبه گذشته در جلسه علنی مجلس با سر دادن شعارهایی خواستار اعدام مهدی کروبی و میرحسین موسوی شده بودند.

با ادامه فشارها علیه رهبران مخالفان در ایران، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران خواستار حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و قطع تمام ارتباط آنها با مردم شده بود.

تنها یک روز پس از سخنان احمد جنتی گزارش‌هایی درباره نصب حصار آهنی در مقابل خانه میرحسین موسوی منتشر شده بود. این در حالی است که پیش از برگزاری تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه نیز مقام‌های جمهوری اسلامی محدودیت‌های زیادی را برای ارتباط رهبران مخالفان با اعضای خانواده خود در نظر گرفته بودند.

در همین حال به نوشته سحام نیوز مهدی کروبی و همسرش در حال حاضر سیزدهمین روز حصر کامل را سپری می‌کنند و هیچ یک از فرزندان و نوه‌های آنها در این مدت اجازه ملاقات با آنها را نیافته‌اند.

همچنین به دنبال حمله شب گذشته افراد لباس شخصی به خانه کروبی که سحام نیوز از آنها با عنوان «اوباش حکومتی» یاد کرده است، تاکنون هیچ خبری از وضعیت جسمی و سلامت آقای کروبی و همسرش در دست نیست.

مهاجمان به خانه مهدی کروبی که شعارهایی مانند "سید علی می‌رزمد، کروبی می‌لرزد"، با خواندن متنی، از حمله شبانه خود به محل سکونت رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با عنوان یک «عملیات» نام برده‌اند که تنها «بخش کوچکی از حکم جهاد» آیت‌الله خامنه‌ای است.

آنها همچنین تاکید کرده‌اند، منتظر فرمان نهایی رهبر جمهوری اسلامی برای «بریدن سر کروبی و همسرش و آویزان کردن آنها در میادین شهر» هستند.

به دنبال حمله مهاجمان به خانه مهدی کروبی شرایط در منطقه آنچنان ملتهب بوده است که ساکنان مناطق اطراف با وحشت از خانه‌های خود خارج شده و تا ساعت‌ها در خیابان مانده بودند.

به گفته یکی از شاهدان عینی، مهاجمان در مقابل اعتراض ساکنان محل به «رفتار غیرانسانی اوباش»، به تهدید آنها پرداخته و در این میان خانمی را که قصد عکس‌برداری از حمله به خانه مهدی کروبی را داشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین بر اساس این گزارش،‌ همزمان با حمله افراد لباس‌شخصی به خانه مهدی کروبی، سایت اینترنتی سحام‌نیوز نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته و برای مدتی از دسترس خارج شد.
XS
SM
MD
LG