لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

«تجمع شماری از حامیان دولت در مقابل خانه کروبی»


یک روز پس از تظاهراتی که به درخواست مهدی کروبی و میرحسین موسوی در برخی شهرهای ایران از جمله تهران برگزار شده بود، شماری از حامیان دولت با تجمع در برابر خانه دبیر کل حزب اعتماد ملی، علیه وی شعار دادند.

به نوشته سایت اینترنتی سحام نیوز، شماری از حامیان دولت بعد از ظهر روز سه‌شنبه در مقابل خانه مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت در ایران، تجمع کرده و شعارهایی علیه وی سر دادند.

در این گزارش که از این افراد با عنوان «جمعی از اراذل و اوباش» یاد شده آمده است، این عده که به دنبال فرا خوان یکی از وبسایت‌های منسوب به حاکمیت برای تحصن در میدان ارک تهران، در این میدان تجمع کرده بودند، از آنجا به سمت منزل دبیر کل حزب اعتماد ملی حرکت کرده بودند.

هنوز گزارشی درباره حمله احتمالی این گروه از حامیان دولت به خانه مهدی کروبی منتشر نشده است. حامیان دولت در تجمع‌های پیشین خود در مقابل منزل مهدی کروبی، از جمله اقدام به شکستن شیشه‌های خانه مهدی کروبی کرده بودند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، هواداران حکومت که روز سه‌شنبه در میدان ارک و روبروی دادگستری تهران تجمع کرده بودند، علاوه بر دادن شعارهایی علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی، علیه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز شعار دادند.

این گونه اقدام‌ها در واکنش به تظاهرات روز دوشنبه هواداران جنبش سبز در ایران صورت گرفته است که به درخواست مهدی کروبی و میرحسین موسوی برگزار شده بود.

روز سه‌شنبه همچنین نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی نیز در جریان جلسه علنی مجلس اقدام به شعار دادن علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی کرده و خواستار اعدام آنها شده بودند.

همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با حمله شدید به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از تظاهرات روز دوشنبه به عنوان «شبیه‌سازی» تظاهرات ضدحکومتی در برخی کشورهای عربی از جمله مصر با هدف بحرانی نشان دادن اوضاع در ایران نام برده بود.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی «نحوه مقابله با جریان فتنه» خبر داده است.

واکنش تند مقام‌های حکومتی جمهوری اسلامی به تظاهرات هواداران جنبش سبز در ایران که با مداخله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد، در حالی است که رهبران جمهوری اسلامی و رسانه‌های حامی آنها در اظهارنظرهای پیشین خود ابراز اطمینان می‌کردند، جنبش سبز «مرده» است
XS
SM
MD
LG