لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

درگذشت یک زندانی سیاسی در بیمارستان


محسن دکمه‌چی

محسن دکمه‌چی، یکی از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، که به علت ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان بستری شده بود، درگذشته است.

محسن دکمه‌چی، یکی از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات در ایران دوشنبه شب در بیمارستان در گذشته است، با این حال تاکنون مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی هیچ گونه واکنشی نسبت به این خبر از خود نشان نداده‌اند.

در این میان مریم النگی، همسر این زندانی سیاسی در گفت و گو با بی‌بی‌سی، ضمن تایید خبر درگذشت آقای دکمه‌چی گفته است، وی از حدود سه هفته پیش در بیمارستان بستری بوده است.

خانم النگی همچنین گفته است که روز دوشنبه هشتم فروردین ماه در بیمارستان با آقای دکمه‌چی ملاقات کرده و از این رو از دریافت خبر مرگ وی تنها چند ساعت پس از این ملاقات «شگفت زده» شده است.

پیشتر نیز خبرهایی درباره وخامت حال این زندانی سیاسی در ایران که گفته می‌شود، به بیماری سرطان پانکرآس مبتلا بود، در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده بود.

اتهام آقای محسن دکمه‌چی که از وی به عنوان یک فعال سیاسی در بازار نام برده شده است، کمک مالی به خانواده زندانیان سیاسی اعلام شده است.

هر چند در برخی گزارش‌های دیگر هواداری از مجاهدین خلق هم یکی دیگر از اتهام‌های این زندانی سیاسی برشمرده شده است.

محسن دکمه‌چی که در شهریور ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، از سوی یکی از شعبه‌های دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان کرج محکوم شده بود.
XS
SM
MD
LG