لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

روسیه و قطر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ شدند


کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال روسیه و قطر را رسماً‌ به عنوان برگزار کننده مسابقات فوتبال جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی فوتبال عصر روز پنج‌شنبه برای نخستین بار یک کشور اسلامی را به عنوان میزبان مسابقات فوتبال جام جهانی انتخاب کرده است.

بر اساس این گزارش، امیر نشین قطر واقع در حاشیه خلیج فارس که با کشورهای استرالیا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن وکره جنوبی برای میزبانی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ رقابت می‌کرد،‌ رسماً به عنوان برگزار کننده این مسابقات انتخاب شده است.

همچنین اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال،‌ فیفا، روسیه را نیز به عنوان برگزار کننده مسابقات فوتبال جام جهانی در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند.

علاوه بر بریتانیا، کشورهای بلژیک و هلند از یک سو و اسپانیا و پرتغال از سوی دیگر به طور مشترک برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ با روسیه رقابت می‌کردند.

بدین ترتیب مسابقات فوتبال جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در کشورهایی برگزار می‌شود که تاکنون میزبان این رقابت‌ها نبوده‌اند. جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل برگزار خواهد شد.

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا،‌ در مراسم معرفی رسمی برگزار کنندگان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در سخنانی گفته است: «ما به سرزمین‌های جدید می‌رویم. جام جهانی تاکنون هرگز در روسیه و اروپای شرقی برگزار نشده است و خاورمیانه و جهان عرب از مدت‌ها پیش در انتظار (چنین لحظه‌ای) بوده است. بدین ترتیب اگر به توسعه فوتبال فکر کنیم من یک رئیس خوشبخت هستم.»

در مراسم معرفی میزبان‌های دو جام جهانی که برای نخستین بار در یک روز صورت گرفته است، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر و همسرش نیز حضور داشتند.
XS
SM
MD
LG