لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

درخواست دوباره تخفیف مجازات امیر حکمتی از دادگاه


امیر حکمتی، شهروند ایرانی آمریکایی هزار روز است در ایران در زندان به‌سر می‌برد
امیر حکمتی، شهروند ایرانی آمریکایی هزار روز است در ایران در زندان به‌سر می‌برد
امیر حکمتی، شهروند ایرانی آمریکایی که حکم اعدام او در ایران پیش از این به ده سال زندان کاهش یافته، بار دیگر از دادگاه درخواست فرجام‌خواهی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمود علی‌زاده طباطبایی، وکیل آقای حکمتی، روز یک‌شنبه چهارم خرداد با ذکر این مطلب گفت که امیر حکمتی درخواست فرجام‌خواهی خود را به مقامات زندان تحویل داده‌است.

امیر میرزایی حکمتی، تفنگدار دریایی سابق ارتش ایالات متحده است که در ماه اوت سال ۲۰۱۱ در حالی که برای دیدار با مادربزرگش به ایران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده دستگیر و زندانی شد.

حکم آقای حکمتی که در ابتدا اعدام اعلام شده بود، در دادگاه تجدیدنظری که به شکل مخفیانه در ماه دسامبر گذشته تشکیل شد به ده سال حبس تغییر پیدا کرد.

وکیل امیر حکمتی به آسوشیتدپرس گفت که وی به تخفیف دوباره محکومیت آقای حکمتی خوش‌بین است زیرا او در نامه فرجام‌خواهی استدلال جدیدی را عنوان کرده‌است.
پیام حمایت «دن کیلدی»، نماینده دموکرات، از امیر حکمتی. واشینگتن. ۲۶ مه ۲۰۱۴
پیام حمایت «دن کیلدی»، نماینده دموکرات، از امیر حکمتی. واشینگتن. ۲۶ مه ۲۰۱۴
به گفته این وکیل تسخیری، این استدلال مربوط می‌شود به این‌که شورای عالی امنیت ملی ایران که ریاست آن برعهده حسن روحانی است تاکنون ایالات متحده را جزو «دولت‌های دشمن» اعلام نکرده و این عنوان از سوی این شورا تنها برای اسرائیل به‌کار رفته‌است.

به گفته محمود علی‌زاده طباطبایی اگر دادگاه این استدلال را بپذیرد «دیگر دلیلی برای چنین مجازات سنگینی علیه امیر حکمتی باقی نمی‌ماند.»

تا امروز، دوشنبه پنجم خرداد، هزار روز از حبس امیر حکمتی می‌گذرد و به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «دن کیلدی»، از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا که محل زندگی خانواده حکمتی در حوزه انتخابیه او قرار دارد در این روز بیانیه‌ای را به این مناسبت صادر کرده‌است.

وی در این بیانیه گفته‌است: «هزار روز است که امیر به اتهاماتی ناعادلانه محبوس است و خانواده او نیز در رنج و عذاب به‌سر می‌برند. تنها چیزی که این خانواده می‌خواهد جمع شدن دوباره اعضای آن در یک محل است، و خلاصه کلام این‌که وقت آن شده که امیر حکمتی به خانه برگردد.»
XS
SM
MD
LG