لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

تکذیب مراجعه «بیمار مشکوک به ابولا» به بیمارستان در تهران


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خبرهای منتشر شده درباره مراجعه یک بیمار مشکوک به ویروس ابولا به بیمارستان شهدای تجریش تهران را تکذیب کرد.

خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، روز دوشنبه، ۲۷ دی، به نقل از بهرام مفید، رئیس بیمارستان شهدای تجریش، از مراجعه یک بیمار مشکوک به ویروس ابولا به این بیمارستان خبر داده بود.

آقای مفید درعین حال گفته بود که «نمی‌توان با قطعیت گفت این فرد مبتلا به ابولا است.»

ساعاتی پس از انتشار این خبر، مسعود یاوری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: «تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابولا در هیچ‌یک از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارش نشده‌است.»

وی درباره مراجعه یک فرد مشکوک به ویروس ابولا به بیمارستان شهدای تجریش نیز تصریح کرد: «این مورد ثابت شده نبود.»

آقای یاوری اضافه کرد: «اصولاً در بیمارستان‌های دانشگاهی، بعد از مطرح شدن هر بیماری، علائم مشکوک به آن نیز بحث می‌شود که همین مسئله باعث می‌گردد، بعضاً چنین مواردی از بیماری‌ها بر سر زبان‌ها بیافتد.»

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، روز اول آبان گفته بود که احتمال ورود بیماری ابولا به کشور وجود دارد و یک آزمایشگاه ویژه برای مقابله احتمالی با این بیماری تجهیز شده اما اتاق ایزوله برای این بیماری در ایران وجود ندارد.

وی اما پیش از آن در روز ۱۲ مهر به مردم اطمینان خاطر داده بود که «جای نگرانی در مورد احتمال شیوع» دو بیماری «ابولا» و «کرونا» در کشور نیست و سفر حجاج به عربستان هم باعث این بیماری در کشور نخواهد شد.

ابولا هنوز هیچ دارو و درمان مشخص و تایید شده‌ای ندارد و روش‌های درمانی و داروهایی که علیه آن استفاده می‌شود در مراحل آزمایشی هستند.

XS
SM
MD
LG