لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۲

مدیر مسئول پیشین «آینده» و «بازتاب امروز» بازداشت شد


خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام آگاه قضایی از بازداشت فؤاد صادقی، مدیر مسئول پیشین وب‌سایت‌های فیلتر شده «آینده» و «بازتاب امروز» خبر داد.

این خبرگزاری محافظه‌کار روز یک‌شنبه (هفتم شهریور) به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرده، خبر بازداشت آقای صادقی را منتشر کرده‌است.

در حالی که خبرگزاری تسنیم از فؤاد صادقی با عنوان «یکی از مشاوران رسانه‌ای اکبر هاشمی رفسنجانی» یاد کرده، خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد که «یک مقام آگاه در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته‌است که فرد بازداشت شده هیچگونه مسئولیتی در دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی ندارد.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، فؤاد صادقی با حکم مرجع قضایی بازداشت شده و «علت این بازداشت» هنوز اعلام نشده‌است.

فؤاد صادقی در کارنامه رسانه‌ای خود سابقه مدیر مسئولی وب‌سایت‌های فیلتر شده «آینده» و «بازتاب امروز» را دارد و پیش از این چندین‌بار بازداشت و راهی زندان شده بود.

صادقی در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ نیز به همراه تعداد دیگری از اعضای ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی بازداشت و برای مدتی زندانی شده بود.

مرداد ماه سال ۱۳۹۰ هم فؤاد صادقی که به عنوان یکی از مدیران وب‌سایت «آینده نیوز» بازداشت شد.

این وب‌سایت در آن زمان مصاحبه‌ای با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده و به نقل از وی نوشته بود که آیت‌الله علی خامنه‌ای مانع موفقیت تلاش‌هایش برای ازسرگیری روابط ایران و آمریکا شده‌است.

این فعال رسانه‌ای در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ و رویدادهای پس از آن نیز بازداشت و برای مدتی زندانی شده بود.

بسیاری از وب‌سایت‌هایی که فؤاد صادقی مدیریت آنها را برعهده داشته، در سال‌های اخیر بارها توقیف و مسدود شده‌اند و در حال حاضر فعالیت بسیاری از آنها متوقف شده‌است.

فؤاد صادقی پس از مسدود شدن بسیاری از رسانه‌های مجازی تحت مدیریتش، در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور رسانه‌ای و فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

در آن زمان خبرگزاری «تسنیم» نیز صادقی را یکی از «محکومان فتنه ۸۸» معرفی کرده و به طور تلویحی به انتصاب وی انتقاد کرده بود.

XS
SM
MD
LG