لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

یک هواپیمای مسافربری اندونزی با ۵۴ سرنشین سقوط کرد


یکی از هواپیماهای شرکت «تریگانا ایر» اندونزی
یکی از هواپیماهای شرکت «تریگانا ایر» اندونزی

یک هواپیمای مسافربری با ۵۴ سرنشین که روز یک‌شنبه ۲۵ مرداد در شرق اندونزی با هوای بد مواجه شد از صفحه رادارها محو شد و ساعاتی بعد خبر سقوط آن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از یک مقام وزارت ترابری اندونزی، بقایای این هواپیمای سقوط‌کرده که طی روز یک‌شنبه از آن به عنوان «هواپیمای گم‌شده» یاد می‌شد در ساعات پایانی این روز در شهرستان «اوکتابه» پاپوآ در اندونزی یافت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هواپیما که مالک آن شرکت «تریگانا ایر» اندونزی است پس از پرواز از شهر جایاپورا، مرکز استان پاپوآی اندونزی، کمی پیش از ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی تماس خود با کنترل مراقبت را از دست داد.

بنا بر گزارش‌ها، این هواپیمای دوموتوره حامل ۴۴ مسافر بزرگسال، پنج کودک، و پنج تن خدمه پرواز بود.

این هواپیما راهی «اوکسیبیل»، شهرکی کوهستانی در استان پاپوآی اندونزی، بود و این پرواز قرار بود ۴۵ دقیقه به طول بینجامد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این هواپیما ۱۰ دقیقه پیش از آن‌که قرار بود به مقصد برسد تماسی با برج مراقبت داشت اما نیم ساعت پس از آن هنوز خبری از این هواپیما در دست نبود.

مقام‌های اندونزیایی خبر می‌دهند که هم‌اینک وضعیت آب‌وهوایی در منطقه «بسیار بد، و هوا، تاریک و ابری» است و این باعث دشوار شدن عملیات جستجو شده‌است.

رئیس آژانس ملی امداد و نجات اندونزی خبر می‌دهد که به هنگام نزدیک شدن این هواپیما به «اوکسیبیل» هوای این منطقه مه‌آلود و همراه با باد و باران شدید بوده‌است.

روز چهارشنبه یک هواپیمای سسنا شرکت «کومالا ایر» اندونزی نیز در پاپوآ دچار سانحه شد و بر اثر سقوط آن یک نفر کشته و پنج تن دیگر به شدت زخمی شدند.

در ماه‌های اخیر منطقه اندونزی و مالزی شاهد وقوع چندین سانحه هوایی و ناپدید شدن هواپیماها بوده که از آن‌جمله سانحه نهم تیرماه است که طی آن بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای باری ارتش اندونزی بر یک منطقه مسکونی در یکی از شهرهای بزرگ این کشور، دست‌کم ۱۱۶ تن کشته شدند.

پیش از آن یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی ایر-آسیا، که از اندونزی راهی سنگاپور بود ناپدید شد.

XS
SM
MD
LG