لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

ایران: جنگنده‌های عربستان به سفارت ایران در یمن خسارت زده‌اند


سفارتخانه ایران در صنعا
سفارتخانه ایران در صنعا

شبکه خبر ایران روز چهارشنبه هفتم بهمن از قول شبکه تلویزیونی العالم نوشت که هواپیماهای جنگی عربستان سعودی با «حمله‌ای چندباره» به مناطق مسکونی در نزدیکی سفارت ایران در صنعا، پایتخت یمن، خسارت‌هایی به دیوار و حیاط این سفارتخانه وارد کرده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز روز چهارشنبه نوشت که جنگنده‌های سعودی با شلیک راکت به حومه سفارت ایران در صنعا، خساراتی به ساختمان این سفارت وارد کرده‌اند.

فارس می‌نویسد که «اصابت موشک‎ها» به اطراف سفارت ایران به بخشی از دیوار سفارت آسیب وارد کرده‌است.

پیش از این نیز، تهران در روز ۱۷ دی‌ماه عربستان سعودی را متهم کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، پایتخت یمن، را هدف حملات هواپیماهای خود قرار داده‌است.

یک روز پس از آن‌که ایران تهدید کرد قصد دارد در این ارتباط علیه عربستان سعودی به سازمان ملل شکایت کند، عربستان خبر این حمله را تکذیب کرد.

ستاد هماهنگی نیروهای ائتلاف عربستان در یمن نیز اعلام کرد که هیچ حمله‌ای به سفارتخانه ایران در صنعا یا در نزدیکی این محل انجام نشده‌است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از ماه مارس عملیات زمینی و هوایی گسترده‌ای را علیه نیروهای حوثی مورد حمایت ایران در یمن آغاز کرده‌است.

اتهام ایران در دی‌ماه مبنی بر حمله هوایی به سفارتش در یمن، کمی پس از آغاز بحرانی دامنه‌دار میان تهران و ریاض بر سر اعدام شیخ نمر النمر، روحانی ناراضی شیعه عربستانی، از سوی ریاض صورت گرفت؛ اعدامی که باعث حمله گروهی در تهران به سفارت عربستان و به آتش کشیدن آن شد.

به دنبال این اقدام، عربستان روابطش را با ایران قطع و تهران را به نقض مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه حفاظت از اماکن دیپلماتیک متهم کرد.

XS
SM
MD
LG