لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

افشاگری دژاگه و انتقادات تیموریان از فدراسیون فوتبال ایران


اشکان دژاگه ، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران
اشکان دژاگه ، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

اشکان دژاگه ستاره تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار طی چهار سال عضویت در تیم ملی، به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخته. او همچنین از برخی مشکلات و مسائل بازگونشده در نحوه اداره تیم ملی پرده برداشته‌است.

بازیکن پیشین تیم‌های ولفسبورگ در بوندس لیگا و فولام در لیگ برتر انگلستان گفته: چهار سالی می‌شود که پیراهن ایران را بر تن می‌کنم و به این پیراهن افتخار می‌کنم اما اگر اتفاقاتی که در تیم ملی افتاده را تعریف کنم خیلی‌ها باورشان نمی‌شود. تا الان هیچ چیز نگفته بودم، با این حال وقتی می‌بینم دارند حق مربی و بازیکنان را می‌خورند، وقتش رسیده که بخشی از واقعیت‌ها را بگویم.

دژآگه با اشاره به بازی با شیلی گفته: بعد از چهار سال یک بازی بسیار خوب با تیمی قدرتمند انجام دادیم تا دوباره نشان دهیم که می‌توانیم با تیم‌های بزرگ دنیا رقابت کنیم. سانچز و براوو هم بازی کردند. نمی‌دانم چند دفعه گفته‌ام ولی دوباره می‌گویم و مردم هم می‌دانند کی‌روش با قلبش برای ایران کار کرده. امیدوارم آدم‌های دیگر هم متوجه شوند.

مقصود او از آدم‌های دیگر چه کسانی است؟ دژآگه در مصاحبه با خبرآنلاین، با صراحت پاسخ داده و از دبیر جدید فدراسیون فوتبال نام برده: «منظورم کسانی است که به شیوه‌های مختلف او را اذیت می‌کنند. دوستان زیادی در تیم‌های ملی بوسنی، غنا، هلند و آلمان دارم که بعد از جام جهانی به من گفتند عجب چه تیم خوبی داشتید و چه فوتبال خوبی بازی می‌کنید. نمی‌دانم چطور اسدی این حرف را مطرح کرده. تا به حال ایشان را ندیده‌ام اما حرف‌های او به ما هم برمی‌خورد و ناراحت می‌شویم.»

عضو سابق تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان که با این تیم به قهرمانی اروپا رسید، با یادآوری جنجال لباس جام جهانی گفته: خجالت‌آور است. اگر بخواهیم لباس عوض کنیم دستمان می‌لرزد که آیا لباس برای بازی داریم؟ یا اینکه در تمام بازی‌ها مقامات رسمی با کت و شلوار می‌آیند ولی همراهان ما با پیژامه! در تمام دوران بازیگری‌ام این چیزهایی که در تیم ملی اتفاق افتاده را ندیده بودم.

دژآگه با اشاره به سرگردانی در فرودگاه وین برای پرواز به سوئد گفته: هر چه می‌گویند باید بگوییم چشم. اتفاقاتی که در فرودگاه اتریش رخ داد را برای اولین بار می‌دیدم. بازیکنان خودشان بارها را تحویل داده و کارت پرواز گرفتند. بلیت سه بازیکن هم اوکی نبود.

اما مهم‌ترین بخش از اظهارات دژآگه به ماجرای پاداش صعود به جام جهانی مربوط می‌شود. موضوعی که پیش از این امید نمازی کمک مربی جداشده از تیم ملی هم مطرح کرده و دلیل جدایی آنتونیو سیموئز دستیار اول کی‌روش را نیز همین موضوع دانسته بود، یعنی اعطای مجوز واردات خودرو به بازیکنان.

برخی بازیکنان از فهرست پاداش خط خورده و در عوض، برخی مسئولان فدراسیون آن را دریافت کردند! طبق گفته امید نمازی، او همراه با سیموئز، دن گاسپار و مارکار آقاجانیان این پاداش را دریافت نکردند.

به بازیکنانی که در سه بازی آخر نبودند هم پاداشی تعلق نگرفت اما علی کفاشیان و مهدی محمدنبی این مجوز را دریافت کردند، در حالی که هر دو مسئول دولتی بودند اما از دولت، پاداشی هنگفت دریافت کردند.

دژآگه گفته: تا حالا یک کلمه درباره پاداش صعود به جام جهانی صحبت نکرده بودم اما الان می‌گویم. حواله و پول دادند به بازیکنان. متأسفانه پای من شکست و نتوانستم سه بازی آخر کنار تیم ملی باشم. رحمتی و پولادی هم بودند اما حقمان را خوردند. بیایند لااقل بگویند چرا؟ آدم‌هایی حواله گرفتند که اصلاً یک قطره عرق هم نریختند اما بازیکنان که جانشان را دادند و مصدوم شدند، حقشان پایمال شد.

ستاره خط میانی تیم ملی ایران یادآور شده: در همین اردوی اروپایی پیراهن نداشتیم تمرین کنیم. لباس تمرین‌مان شماره ندارد. خنده‌دار است. در تمام دنیا ممنوع‌الخروجی کی‌روش بازتاب داده شد. واقعاً خجالت کشیدم. به من زنگ زدند و گفتند قضیه چیست؟ می‌خواهیم بگوییم رسانه‌ها شلوغش کرده‌اند اما مگر می‌شود واقعیت را پنهان کرد؟ ماساژورهای ما عالی هستند اما پول توجیبی اینها را هم می‌خورند.

آندرانیک تیموریان هم با اشاره به شرایط حال حاضر تیم ملی گفته: اگر برانکو خوب بود چرا او را همین سیستم برکنار کرد؟ چرا قبل از او بلاژویچ را برکنار کردند؟ چرا ویه‌را بعد از صعود به جام جهانی برکنار شد؟ آیا بعداً افسوس و حسرت نخوردیم؟ آقایانی که درباره کی‌روش نظر می‌دهند خودشان برای فوتبال چه کرده‌اند؟

کاپیتان تیم ملی ایران تأکید کرده: خواهش می‌کنم بعد از این مصاحبه نیایند و بگویند که بازیکنان تیم ملی پشت کی‌روش در آمده‌اند. هیچ‌کس به من آندرانیک تیموریان نمی‌تواند بگوید چه بگویم و چه نگویم. من ۱۲ سال در تیم ملی بازی کرده‌ام و باورهای شخصی‌ام را می‌گویم. تیمی که پرچم ایران روی لباسش است، لباس قلابی می‌پوشد.

در حالیکه امیر قلعه‌نویی سرشناس‌ترین منتقد این روزهای تیم ملی است، تیموریان با کنایه به دوران سرمربی‌گری او در تیم ملی گفته: همان دورانی را می‌خواهند که قبلاً در تیم ملی بود. ۲۰ نفر را به تیم ملی می‌آوردند اما کی‌روش اجازه نمی‌دهد کسی در کارش دخالت کند. با من بمیرم و تو بمیری کار نمی‌کند. من حقایق را می‌گویم. از کسی نمی‌ترسم و عوام‌فریبی نمی‌کنم. نمی‌دانیم با کدام سازشان برقصیم. متأسفانه حرف‌هایشان مغرضانه است.

XS
SM
MD
LG