لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۱۱

یک کشته و ۹ مجروح بر اثر واژگونی خودروی امدادی ناجا در زاهدان


ایوب شرافتی، فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان، روز یک‌شنبه بیستم مهر از واژگونی یک دستگاه خودرو یگان ویژه ناجا در حین انتقال نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیمای تهران-زاهدان خبر داد.

به گفته او واژگونی این خودرو که در محور زاهدان- بم رخ داده، یک کشته و ۹ مجروح برجای گذاشته‌است.

بنا بر این گزارش، بر اثر این سانحه استوار دوم «لقمان سام‌نژاد» پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و ۹ نفر دیگر از سرنشینان نیز مجروح شدند.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: «مجروحان این حادثه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند.»

وی توضیح بیشتری در مورد علت واژگونی این خودروی نیروی انتظامی نداد.

خودروی یادشده در حال انتقال نیروهای امدادی به محل سقوط یک هواپیمای سبک انتظامی بود که شنبه شب در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان از توابع بخش کورین شهرستان زاهدان سقوط کرد.

به نوشته خبرگزاری فارس و سایت خبرآن‌لاین بر اثر این سقوط هفت تن کشته شده‌اند که سه تن از آنان، «سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی ناجا، سرهنگ خرسندنیا از پليس پيشگيری، و سرهنگ درودگر از معاونت عمليات ناجا» بوده‌اند.

سرهنگ «فرخی» خلبان، سرگرد «خلیل‌لو» کمک‌خلبان، ستوان «قویدل» مهندس پرواز، و «آقای طلوعی» دیگر جان‌باختگان این سانحه اعلام شده‌اند.

روز یک‌شنبه مهدی یارند، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ایران، «برخورد با مانع» و «نقص فنی» را علت بروز سانحه در هواپیمای نیروی انتظامی ذکر کرد.

وی توضیح بیشتری در مورد برخورد این هواپیما با «مانع» در حین پرواز و ماهیت «نقص فنی» این هواپیما نداد.

در همین روز، به گزارش ایرنا، قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت «این هواپیما برای انجام یک ماموریت رویه جاری از تهران به مقصد زاهدان در حرکت بود که به دلیل مشکلات دچار سانحه شد.»

او افزود که «چند نفر از عناصر حوادث اخیر تروریستی در سراوان، ایرانشهر و چابهار در چند روز گذشته دستگیر شده‌اند و مابقی نیز در رصد اطلاعاتی قرار دارند.»

رضایی گفت: «مرز کشور پاکستان محل استقرار، حضور و ایجاد آمادگی و آموزش تروریست‌ها شده‌است که این اتفاق بین دو کشور مسلمان و دوست قابل قبول نیست.»

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان روز شنبه ۱۹ مهر از انفجار یک تله انفجاری در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلیس راه در جنوب سیستان و بلوچستان و در منطقه جکیگور خبر داد که طبق این گزارش این انفجار تلفات جانی درپی نداشته‌است.

روز شنبه همچنین بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، مورد حمله تعدادی از افراد مسلح قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

براساس گزارش‌ها شامگاه چهارشنبه نیز در حمله افراد مسلح به خودروی گشتی نیروی انتظامی در سراوان، سه نفر از ماموران انتظامی کشته شده بودند.

همچنین صبح پنجشنبه در حمله افراد مسلح به پاسگاه آسپیچ در حومه شهرستان سراوان یک درجه‌دار نیروی انتظامی نیز کشته شده‌است.

XS
SM
MD
LG