لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

ناجا: برخورد با مانع و نقص فنی علت سقوط هواپیما در زاهدان بود


مسئول مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ایران «برخورد با مانع» و «نقص فنی» را علت بروز سانحه در هواپیمای نیروی انتظامی ذکر کرد که روز شنبه ۱۹ مهرماه در منطقه زاهدان سقوط کرده و باعث کشته شدن هفت تن ازجمله «سه مقام ارشد نيروی انتظامی» شد.

همچنین در ادامه حمله گروه‌های مسلح به مامورین نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته، فرمانده پلیس راه جنوب این استان روز شنبه از انفجار در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلس راه در جنوب سیستان و بلوچستان و در منطقه جکیگور خبر داده‌است.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، مهدی یارند، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی «برخورد با مانع» و «نقص فنی» را علت بروز سانحه برای هواپیمای نیروی انتظامی اعلام کرد.

وی توضیح بیشتری در مورد برخورد این هواپیما با «مانع» در حین پرواز و ماهیت «نقص فنی» این هواپیما نداد.

یک هواپیمای سبک انتظامی که از تهران عازم زاهدان بود شنبه شب در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان از توابع بخش کورین شهرستان زاهدان سقوط کرد.

به نوشته خبرگزاری فارس و سایت خبرآن‌لاین بر اثر این سقوط هفت تن کشته شده‌اند که سه تن از آنان، «سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی ناجا، سرهنگ خرسندنیا از پليس پيشگيری، و سرهنگ درودگر از معاونت عمليات ناجا» بوده‌اند.

سرهنگ «فرخی» خلبان، سرگرد «خلیل‌لو» کمک‌خلبان، ستوان «قویدل» مهندس پرواز، و «آقای طلوعی» دیگر جان‌باختگان این سانحه اعلام شده‌اند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، روز یک‌شنبه ۲۰ مهر دراین باره گفت: «ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که خلبان هواپیمای ناجا قصد فرود اضطراری داشته اما به دلیل موقعیت شب و [وضعیت] نامساعد زمینی که انتخاب کرده به هواپیما آسیب رسیده و سپس [باعث] متلاشی شدن آن شده‌است.»

به گفته آقای احمدی مقدم، موتور این هواپیما به گونه‌ای ساخته شده که اگر از کار بیفتد می‌تواند مدت زیادی به حرکت خود ادامه دهد.

خبرگزاری ایلنا روز یک‌شنبه به نقل از یک مقام آگاه که نامی از او برده نشده با ذکر این‌که «این هواپیما متعلق به ناوگان قبل از انقلاب است» خبر داد که این هواپیما «جعبه سیاه» ندارد تا بتوان با استفاده از آن علت دقیق سانحه را تشخیص داد.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز روز یک‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «احتمالا به دلیل نقص فنی در هواپیما، متاسفانه تلاش خلبان برای کم کردن ارتفاع و فرود اضطراری بی نتیجه ماند و هواپیما پس از برخورد با مانع سقوط کرد.»

تله انفجاری در مسیر تردد دو خودروی پلیس راه

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان روز شنبه ۱۹ مهر از انفجار یک تله انفجاری در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلیس راه در جنوب سیستان و بلوچستان و در منطقه جکیگور خبر داده‌است. طبق این گزارش این انفجار تلفات جانی درپی نداشته‌است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا محمدرضا کورسی گفت که افرادی، به گفته او «اشرار»، یک تله انفجاری را در مسیر تردد دو خودروی پلس راه در ۸ کیلومتری پاسگاه پلیس راه جکیگور و بعد از شهرک صنعتی منفجر کرده‌اند که در این حادثه دو دستگاه خودرو مگان و سمند پلیس دچار خسارت شده‌اند.

روستای جکیگور در میانه راه بین دو شهر راسک و پیشین واقع شده‌است و تنها را ارتباطی ایران به جنوب استان بلوچستان پاکستان از جکیگور و پیشین می‌گذرد.

روز شنبه همچنین بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، مورد حمله تعدادی از افراد مسلح قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

براساس گزارش‌ها شامگاه چهارشنبه نیز در حمله افراد مسلح به خودروی گشتی نیروی انتظامی در سراوان، سه نفر از ماموران انتظامی کشته شده بودند.

همچنین صبح پنجشنبه در حمله افراد مسلح به پاسگاه آسپیچ در حومه شهرستان سراوان یک درجه‌دار نیروی انتظامی نیز کشته شده‌است.

XS
SM
MD
LG