لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۰

برتری ایران مقابل آمریکا در جام جهانی کبدی


عکس یکی از مسابقات کبدی. عکس، تزئینی است.
عکس یکی از مسابقات کبدی. عکس، تزئینی است.

تیم ملی کبدی ایران در نخستین بازی‌اش از جام جهانی ۲۰۱۶ موفق شد آمریکا را با نتیجه ۵۲ بر ۱۵ مغلوب کند.

ششمین دوره جام جهانی کَبَدی به میزبانی هندوستان در حال برگزاری است. دیدار ایران و آمریکا در احمدآباد گجرات برگزار شد.

در گروه ب تیم‌های ژاپن، تایلند، کنیا و لهستان هم حضور دارند. در گروه اول نیز غیر از میزبان مسابقات، انگلیس، آرژانتین، استرالیا، بنگلادش و کره جنوبی به مصاف هم خواهند رفت.

ستاد برگزاری جام جهانی ۲۰۱۶ فیلم کامل دیدار ایران و آمریکا را در شبکه یوتیوب منتشر کرده‌است. گزارشگر بازی در پایان مسابقه گفت ایران در این دیدار، یک پیروزی آسان به دست آورد.

کیوال چاند سوتار، امسال برای دومین بار هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت. این مربی صاحب‌نام هندوستانی در سال ۲۰۰۸ هم مسئولیت تیم‌های ملی بزرگ‌سالان و جوانان ایران را در اختیار داشت.

او غیر از هدایت تیم ملی، دوره‌های مربی‌گری و داوری کبدی را در شهرهای مختلف از جمله شهرستان رامهرمز برگزار کرده‌است.

ایران مقابل آمریکا با ترکیب معراج شیخ، فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، ابوالفضل مقصودلو، سلیمان پهلوان، فرهاد رحیمی و محسن مقصودلو به میدان رفت.

نیمه نخست با نتیجه ۲۷ بر هشت به سود ایران رقم خورد. غلامعباس کروکی، محمداسماعیل نبی‌بخش، محمدتقی پایین‌محلی، محمداسماعیل مقصودلو و هادی تاجیک هم در جریان بازی به عنوان یاران جایگزین به میدان رفتند.

در دیگر دیدار این مسابقات که به عنوان دیدار افتتاحیه به انجام رسید، کره جنوبی موفق شد هندوستان میزبان رقابت‌ها را مقابل تماشاگرانش با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ شکست دهد.

هندوستان در هر پنج دوره قبلی بازی‌ها میزبان بوده و در هر پنج دوره نیز به مقام قهرمانی رسیده‌است.

ناکامی در بازی افتتاحیه از جام جهانی ۲۰۱۶، نخستین شکست این کشور در تاریخ مسابقات کبدی استاندارد در آسیا و جهان محسوب می‌شود.

ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار، یکشنبه به مصاف تیم تایلند می‌روند. بازی سوم ایران هم در برابر کنیا، مصادف با دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی است.

بهترین عنوان ایران، در جام جهانی ۲۰۱۲ رقم خورده‌است. در آن مسابقات، ایران با شکست مقابل کانادا به عنوان چهارم رسید.

نیوزلند، پاکستان، دانمارک، ایتالیا و کانادا سایر تیم‌های مدال‌آور یا راه‌یافته به نیمه‌نهایی از پنج دوره قبلی بازی‌ها هستند. با این حال، هیچ‌کدام در جام جهانی ۲۰۱۶ حضور ندارند.

کبدی مردان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و ۲۰۱۴ اینچئون روی سکوی نایب قهرمانی ایستاده و سه برنز هم از کاپ آسیا دارد. دو نقره و یک برنز نیز حاصل حضور ایران در بازی‌های آسیایی داخل سالن است.

XS
SM
MD
LG