لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۹

داعش مسئولیت انفجار مرگبار منچستر را برعهده گرفت


یک روز پس از وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال بریتانیا، گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجار به‌وسیله دستگاهی انفجاری که در محل کنسرت جاسازی شده بود انجام شده است.

داعش در این بیانیه گفت: «یکی از سپاهیان خلافت موفق شد دستگاهی انفجاری را در داخل جماعتی از صلیبیون در شهر منچستر کار بگذارد.»

داعش نوشته است که این حمله را «برای کین‌خواهی دین الله و ارعاب کافران و تلافی حملات آنان علیه سرزمین‌های اسلامی» انجام داده و تهدید کرد که حملات بیشتری در راه است.

رسانه اینترنتی داعش، موسوم به «اعماق»، نیز در گزارشی مدعی شده است که این حمله انفجاری «توسط یک تیم امنیتی» انجام شده است.

انفجار شامگاه دوشنبه هنگامی رخ داد که کنسرت آریانا گراند، خواننده آمریکایی پایان یافته بود و جمعیت در حال خروج از سالن بودند.

این انفجار ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح برجای گذاشت که بسیاری از آنان نوجوان یا کودک هستند.

پیامدهای بمب‌گذاری منچستر در گفت‌و‌گو با سعید برزین، تحلیلگر سیاسی در بریتانیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:13 0:00
لینک مستقیم

در همین حال، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس منچستر می‌گوید روز سه‌شنبه یک فرد ۲۳ ساله را در جنوب منچستر در ارتباط با این انفجار دستگیر کرده است.

پلیس کلان‌شهر منچستر در مورد این دستگیری و هویت فرد بازداشت‌شده جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

در همین روز همچنین خبر رسید که پلیس مردی را نیز در یک مرکز خرید به نام «آرندِیل» در مرکز منچستر بازداشت کرده اما اعلام شد که این بازداشت با انفجار روز دوشنبه در ارتباط نبوده است.

در پی واقعه منچستر سیاستمداران بریتانیایی اعلام کرده‌اند که کارزار انتخابات پیش رو بریتانیا را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کنند.

XS
SM
MD
LG