لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۰

مولاوردی: به عنوان معاون در حوزه زنان نخواهم بود


شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده
شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، روز یکشنبه ۸ مرداد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که «آیا در دولت آینده حضور خواهید داشت و صحبتی با شما در این زمینه شده است»، گفت: «اگر خدا بخواهد حضور خواهم داشت.» با این همه،‌وی گفت که به عنوان معاون در حوزه زنان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شهیندخت مولاوردی این مطلب را پس از جلسه شورای اجتماعی کشور در وزارت کشور بیان کرده است.

خبرگزاری تسنیم هم دربارهٔ پاسخ خانم مولاوردی به پرسش یادشده از قول او نوشته است: «صحبت‌هایی با من شده است، اما حضورم به‌عنوان معاون در حوزه زنان نخواهد بود، ولی در کابینه هستم، البته تصمیم نهایی را رئیس‌جمهور خواهند گرفت.»

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «تلاش ما، حضور خانم‌ها در کابینه آینده است.»

مراسم تحلیف حسن روحانی روز ۱۴ مرداد برگزار می‌شود و با این حساب تا شکل‌گیری دولت جدید او کمتر از یک هفته باقی است. در همین حال، دفتر آقای روحانی از رسانه‌ها خواسته است تا از هرگونه گمانه‌زنی در مورد ترکیب هیئت وزیران دولت جدید بپرهیزند.

شهیندخت مولاوردی روز دوم مرداد، در مشهد در جمع فعالان ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در خراسان رضوی از تنظیم برنامه جامع ۳۰۰ صفحه‌ای دولت جدید خبر داده و گفته بود: «یکی از این برنامه ها توانمندسازی زنان و دختران است که مورد توجه دولت دوازدهم می‌باشد به ویژه در موضوع به‌کارگیری و بهره‌مندی از این ظرفیت در اداره جامعه تلاش می‌شود.»

اخیراً ۱۷۵ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار معرفی «زنان شایسته و توانمند» به عنوان وزیر در دولت دوازدهم شدند.

در همین حال، شورای عالی اداری تصویب کرد که ۳۰ درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از میان زنان انتخاب شوند.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران، نیز فهرست نامزدهای زن برای وزارت را به حسن روحانی ارائه کرده است.

این در حالی است که سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس، گفته است که «طبق شنیده‌ها هیچ زنی به‌عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت». به گفته خانم جلودار زاده، «حضور زنان در دولت دوازدهم به معاون وزیر ختم می‌شود».

احتمال ارائه لیستی «مردانه» از وزیران پیشنهادی به مجلس در حالی مطرح می‌شود که انتخاب وزیر زن و حتی تشکیل وزارتخانه زنان، از جمله وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در هر دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

آقای روحانی روز سوم تیر در مورد حضور زنان در دولتش گفته بود که «‏برای حضور زنان در رده‌های مدیریتی، باید تلاش بیشتری کرد. مشخص است خانمی را که در رده‌های ‏مدیریتی نبوده، نمی‌توان یک مرتبه در یک رده بالایی از مدیریت قرار داد، بلکه باید قدم‌به‌قدم گام ‏برداشت».‏

او خواستار آن شده بود که «باید با حوصله بیشتر این مسیر طی شود» و گفته بود: «موانع و مشکلات پیش رو قرار دارد، اما ‏این موانع برداشته خواهد شد».‏

در دولت اول آقای روحانی هیچ وزیر زنی معرفی نشد، اما الهام امین‌زاده به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور، معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت حضور داشتند.

در سال ۹۵ خانم امین‌زاده به سمت مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب و مجید انصاری جایگزین او در سمت معاون حقوقی رئیس جمهور شد.

XS
SM
MD
LG