لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

تهدید کره شمالی به شلیک به سوی تجهیزات سربازان آمریکایی


اخبار در تلویزیون کره شمالی
اخبار در تلویزیون کره شمالی

کره شمالی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرد که به تجهیزات الکتریکی و نورافکن‌های نیروهای آمریکا و کره جنوبی که در مرز دو کره مستقر هستند، شلیک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کره شمالی در این بیانیه سربازان آمریکایی و سربازان کره جنوبی را متهم کرد که «در اقداماتی عمدی و تحریک‌آمیز» از جمعه‌شب نورافکن‌های خود را به سوی مرزبانان کره شمالی نشانه می‌روند و تهدید کرد که به این تجهیزات شلیک خواهد کرد.

این تهدید جدید در حالی صورت می‌گیرد که مرکز فرماندهی سازمان ملل در کره جنوبی که هدایت آن برعهده نیروهای آمریکایی است، روز سه‌شنبه کره شمالی را متهم کرد که در حال کار گذاشتن مین‌های زمینی در نزدیکی خط مرزی دو کشور است.

بیانیه تازه و تهدیدآمیز ارتش کره شمالی، روز شنبه ساعاتی پس از آن منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش جدید موشکی کره شمالی را محکوم کرد.

پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه یک موشک بالیستیک را از زیردریایی به سوی ژاپن پرتاب کرده و اعلام کرد که این موشک موفق شده‌ است ۵۰۰ کیلومتر به سمت ژاپن به حرکت خود ادامه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل در واکنش، با انتشار بیانیه‌ای نوشت که این‌ گونه اقدامات کره شمالی «به توسعه سامانه‌های پرتابی موشک‌های بالیستیک کره شمالی کمک می‌کند و بر تنش‌ها می‌افزاید.»

انتشار بیانیه تازه سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که این نهاد در اوایل ماه جاری موفق نشده بود در مورد انتشار بیانیه‌ علیه آزمایش موشکی سوم اوت کره شمالی به اجماع برسد.

اوایل ماه جاری، چین به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت خواستار درج عبارتی در بیانیه شده‌ بود که در آن با هرگونه استقرار موشک‌های ضد بالیستیک جدید آمریکایی در کره جنوبی «به بهانه مقابله با تهدید کره شمالی» مخالفت شود.

بیانیه روز جمعه سازمان ملل اما، بدون درج چنین بندی، با اجماع ۱۵ عضو شورای امنیت منتشر شده است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ هدف تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفته و این شورا در واکنش به چهارمین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ و همچنین آزمایش یک موشک دوربرد جدید، تحریم‌های سختگیرانه‌تری را در ماه مارس علیه کره شمالی وضع کرد.

XS
SM
MD
LG