لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۴

سپاه پاسداران: از عاملان حملات تهران انتقام می‌گیریم


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای، وقوع حمله به مجلس و آرامگاه روح‌الله خمینی «یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهوری آمریکا» با سران عربستان سعودی را «بسیار معنادار» دانسته و اعلام کرد که این حمله را «بدون انتقام نمی‌گذارد».

بامداد چهارشنبه، چهار مهاجم به مجلس، و دو مهاجم نیز به آرامگاه روح‌الله خمینی حمله کردند و جمعاً ۱۲ نفر را کشته و حدود ۴۲ نفر را مجروح و مصدوم کردند.

ویدئوها نشان می‌دهد که این مهاجمان «به زبان عربی» صحبت می‌کردند اما ملیت آنها هنوز مشخص نیست؛ در همین حال گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در واکنش به این رخداد منتشر کرده، نوشته است: «افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبعانه می‌داند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته با سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، از مقامات سعودی در رقابت منطقه‌ای آن کشور با جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کرد.

در ادامه بیانیه سپاه آمده‌است: «سپاه پاسداران ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و همان‌طور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند، به ملت ایران اطمینان می‌دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد».

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز روز چهارشنبه در این رابطه تهدید کرد که «بدون تردید انتقام خون شهدای حادثه تروریستی امروز تهران را از تروریست‌ها، وابستگان و حامیان آنان خواهیم گرفت».

در همین روز، محمدحسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دو حمله روز چهارشنبه در تهران گفت: «این دو اقدام یک هفته بعد از جلسه مشترک آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه صورت گرفت که هم آمریکا و هم این دولت طبق اسناد، به‌وجودآورنده داعش هستند».

وی افزود: «اینکه این دو عملیات یک هفته بعد از این جلسه برگزار می‌شود، یعنی هم آمریکا و هم رژیم سعودی به مزدوران خود دستور داده بودند که دست به این کار بزنند و آنها هم آمدند و علی‌رغم اینکه تعدادی از مردم و پاسداران ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند به هدف خود برسند».

محمدحسین نجات در پایان اظهار داشت: «سپاه پاسداران ثابت کرده که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و هرچند امروز با کمک برادران نیروی انتظامی توانست تروریست‌ها را به هلاکت برساند اما هم از آنها و هم از دستوردهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت».

وی «اسنادی» در مورد ادعای خود در مورد «به‌وجودآورندگان داعش» ارائه نداد و جزئیاتی نیز در مورد شناسایی «دستوردهندگان» حملات روز چهارشنبه اعلام نکرد.

XS
SM
MD
LG