لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۷

حسن روحانی: افراطی‌گری در شرق و غرب ایران ما را تهدید می‌کند

سخنرانی حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پایان یافت.

این دومین سفر حسن روحانی به نیویورک از زمان احراز منصب ریاست‌جمهوری است. وی در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل «طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» را محور سخنرانی خود قرار داده‌بود.

سخنرانی حسن روحانی در مجمع سازمان ملل متحد تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

برای تحلیل این سخنرانی، رضا تقی‌زاده، کارشناس مسائل ایران، و حبیب حسینی‌فرد، تحلیلگر مسائل بین‌الملل ساکن آلمان میهمان رادیو فردا هستند.

هم‌اینک رهبر کشور کامرون سخنرانی خود را در نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرده و آقای روحانی قرار است دومین سخنران این نشست باشد.

نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه دوم مهر گشایش یافت و تا نهم مهر (اول اکتبر) ادامه خواهد داشت.

تعداد سخنرانان طی این روزها جمعاً ۱۹۶ نفر خواهد بود که ۱۹۳ نفر، از سران کشورهای عضو هستند و ۳ نفر دیگر شامل نماینده اتحادیه اروپا، فلسطین به عنوان عضو ناظر، و واتیکان است.

حسن روحانی در سومین روز از حضور خود در نیویورک هم‌چنین با رؤسای جمهوری بولیوی، اسلوونی، نخست‌وزیران عراق و بریتانیا و نیز رئیس شورای اروپا دیدار داشته است.

سخنرانی رئیس جمهوری کشور آفریقایی کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل به پایان رسید. رئیس‌جمهوری اسلواکی سخنرانی خود را آغاز کرد. سخنرانی رئیس‌جمهور اسلواکی بر محور مقابله با ایدئولوژی «داعش» و مسئله تغییرات آب‌وهوایی تمرکز داشت. این سخنرانی هم‌اینک خاتمه یافت.

با وجودی که در برنامه‌های سازمان ملل متحد، حسن روحانی به عنوان دومین سخنران این مجمع معرفی شده‌است، هم‌اینک رئیس‌جمهوری غنا به پس از رئیس‌جمهوری اسلواکی به عنوان سومین سخنران، نطق خود را آغاز کرد.

سخنرانی رئیس جمهور غنا پایان یافت. از حسن روحانی برای قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی دعوت شد.

حسن روحانی سخنرانی خود را آغاز کرد.

او در آغاز گفت که آرامش جهانی از اهداف اصلی سازمان ملل است.

روحانی: در شرق و غرب ایران افراطی‌گری ما را تهدید می‌کند. آنان از کشورهای مختلفی آمده‌اند اما ایدئولوژی واحدی دارند: افراطی‌گری و خشونت. اسلام‌هراسی و ایجاد زمینه برای مداخله خارجی.

با کمال تاسف تروریسم جهانی شده است. از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه جهان.

بیشتر

XS
SM
MD
LG