لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۰

دستگیری دو نفر به خاطر اسیدپاشی به یک دختر جوان در تهران


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی
اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران از وقوع اسیدپاشی به یک دختر جوان در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای احمدی مقدم با ذکر این‌که این حادثه یک روز پیش از این، یعنی روز دوشنبه ۲۴ آذر رخ داده گفت: «دو نفر به ماشین دختری جوان اسید پاشیده بودند که همان موقع نیز دستگیر شدند که این موضوع ناشی از اختلافات شخصی بوده‌است.»

وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

در خبرگزاری‌های رسمی ایران نیز جزئیاتی در باره این حادثه منتشر نشده‌است.

«عامل اسیدپاشی‌های اصفهان هنوز دستگیر نشده»

به نوشته ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی روز سه‌شنبه در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری عامل اسیدپاشی‌های اصفهان و سرانجام این پرونده گفت: «مطرح کردن سوالات زیاد در خصوص اسیدپاشی خودش به نوعی امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد؛ اما در این مورد باید بگویم که ما هنوز نتوانسته‌ایم عامل اسیدپاشی اصفهان را دستگیر کنیم.»

وی افزود: «البته شهروندان باید این را هم بدانند که درصد کشف ما بسیار بالاست و با توجه به اینکه جرم اسیدپاشی از جرایم تک‌شمار محسوب می‌شود، هر پرونده را تا زمان دستگیری عامل در پلیس دنبال می‌کنیم و در این خصوص قدرت کشفمان حدود ۹۰ درصد است.»

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از انتشار اولین خبر درباره اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان هنوز عامل یا عوامل این اقدام دستگیر نشده‌اند.

در همین حال مهدیه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به اسیدپاشی‌های اصفهان، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران به تازگی از بررسی «۱۹۱ هزار» نفر برای شناسایی عوامل این جنایت خبر داد و گفت که نمی‌توان درباره خروج متهم اصلی از کشور با «قاطعیت» سخن گفت.

به گفته این مقام، علاوه بر بررسی ۱۹۱ هزار نفر از «یک قشر»، موتورسیکلت‌های مشکی‌رنگ اصفهان، همه پرونده‌های طلاق و «تمام بیماران روانی اصفهان» برای شناسایی عوامل اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در این شهر بررسی شده است.

در همین زمینه عبدالرضا آقاخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، روز ۱۲ آذر گفته بود که پلیس بیش از «۱۷۰ موضوع» را درباره اسیدپاشی‌های این شهر دنبال می‌کند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، نیز روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، از وجود تعداد «قابل توجهی مظنون» در رابطه با اسیدپاشی‌ها در این شهر خبر داده بود.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، ۲۱ آبان، گفته بود که از ابتدای امسال تاکنون «۳۱۸ مورد اسیدپاشی» صورت گرفته است که اغلب عاملان آن دستگیر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG