لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

استمرار وضعیت ناسالم هوای تهران؛ تذکر به دولت در مجلس


محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه هوای ناسالم پایتخت وارد هفدهمین روز شده گفت که طی روز دوشنبه هفتم دی نیز شرایط آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس همچنان ناسالم است.

وی که روز دوشنبه با خبرگزاری ایرنا سخن می‌گفت، افزود که ایستگاه‌های شهر ری و پارک قائم آلوده‌ترین نقاط جوی شهر تهران و ایستگاه‌های گلبرگ و پاسداران سالم‌ترین نقاط شهر تهران از نظر آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز دوشنبه از تذکر گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت روحانی در مورد آلودگی هوا خبر داد.

به نوشته این خبرگزاری، محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس در این باره اظهار کرد: «۱۰۶ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای نجات جان مردم به ویژه کودکان بیگناه و کهنسالان و بیماران در برابر آلودگی بی‌سابقه هوا شدند.»

وخیم‌تر شدن وضعیت آلودگی هوای تهران در حالی صورت می‌گیرد که خبرها هم‌چنان حاکی از عدم رسیدگی به وضعیت معاینه فنی خودروها در تهران برای جلوگیری از دودزایی آنها است.

مدیر روابط عمومی مراکز معاینه فنی خودرو که خبرگزاری ایسنا از او با نام «گویا» یاد کرده روز دوشنبه در گفت‌وگو با این خبرگزاری با بیان اینکه «از ابتدای سال ۲۸۰ هزار خودرو در تهران معاینه شده‌اند»، گفت: «با این حال حدود سه میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی هستند و بر این اساس می‌توان گفت که ۸۰ درصد خودروهای در حال تردد در پایتخت فاقد معاینه فنی هستند.»

از سوی دیگر، یک مقام پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روز یکشنبه از دودزا بودن بخش قابل توجهی از خودروهای دارای برگه معاینه فنی انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی و اصلاح استانداردهای آلایندگی در این مراکز شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مراد مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت که دودزا بودن بخش قابل توجهی از خودروهای دارای برگه معاینه فنی نشان می‌دهد که این معاینه به درستی انجام نشده‌است.

به علت تداوم آلودگی هوا روز یکشنبه نیز جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شد که به موجب آن زنگ ورزش تمامی مدارس و مسابقات ورزشی فضای باز از جمله رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نیز در پایتخت در آن روز تعطیل شد.

روز شنبه نیز به علت افزایش آلاینده‌های جوی تمامی مهد کودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی نواحی یک، دو و کهریزک اداره آموزش و پرورش شهرستان ری تعطیل اعلام شدند.

XS
SM
MD
LG