لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

کمک‌ها به کارزار انتخاباتی اوباما به رکورد ۱۸۱ میلیون دلار رسید


باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده خبر داد که ۳٫۹ میلیون نفر طی سال جاری به کمپین او کمک مالی کرده‌اند.
باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده خبر داد که ۳٫۹ میلیون نفر طی سال جاری به کمپین او کمک مالی کرده‌اند.
کمک‌های مردمی به کارزار انتخاباتی باراک اوباما در ماه سپتامبر رکوردهای ماه‌های گذشته را شکسته و به مبلغ ۱۸۱ میلیون دلار رسید؛ باراک اوباما رییس‌جمهور کنونی آمریکا از سوی حزب دموکرات برای انتخابات دوره بعدی ریاست‌جمهوری این کشور نامزد شده‌است.

آقای اوباما روز شنبه، ۱۵ مهرماه، بر روی توئیتر خود نوشت: «امروز صبح خبری عالی به دست ما رسید: ۱٬۸۲۵٬۸۱۳ نفر از مردم دست به دست هم داده و طی ماه سپتامبر ۱۸۱ میلیون دلار برای این کارزار انتخاباتی فراهم کرده‌اند.»

این پیام اینترنتی می‌افزاید: «پنج دلارهایی هم که داده‌بودید کمک کرده‌است. ۹۸ درصد از مشارکت‌های پرداختی افراد در ماه سپتامبر ۲۵۰ دلار یا کمتر بود.»

به نوشته این پیام اینترنتی، ۵۶۷ هزار نفر از اعطاکنندگان کمک، افراد جدید بودند. به گفته ستاد انتخاباتی اوباما، جمعاً ۳٫۹ میلیون نفر طی سال جاری به کمپین انتخاباتی اوباما کمک مالی واریز کرده‌اند.

ستاد اوباما رکورد قبلی کمک‌های دریافتی را یک ماه پیش از آن یعنی در ماه اوت با مبلغ ۱۱۴ میلیون دلار به‌دست آورد؛ میت رامنی، رقیب انتخاباتی وی از حزب جمهوری‌خواه در ماه اوت از هواداران خود ۱۱۲ میلیون دلار کمک دریافت کرد.

به نوشته شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، ستاد انتخاباتی میت رامنی مبلغ دریافتی از سوی هواداران خود برای ماه سپتامبر را هنوز اعلام نکرده‌است.

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» اما خبر می‌دهد که میت رامنی در روزهای اخیر و پس از مناظره موفقیت‌آمیز خود با اوباما که روز چهارشنبه برگزار شد ۱۲ میلیون دلار کمک آن‌لاین از سوی هواداران خود دریافت کرده‌است.

اولین مناظره انتخاباتی باراک اوباما و میت رامنی چهارشنبه شب برگزار شد و بنا بر برآوردها بیش از ۶۷ میلیون نفر از مردم آمریکا این مناظره را تماشا کرده‌اند.

این مناظره اولین دور از سه مناظره‌ای است که دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است تا آغاز انتخابات در ماه نوامبر انجام دهند.

با آنکه نظرسنجی‌ها حاکی است که دنبال‌کنندگان مناظره یاد شده، عملکرد میت رامنی را قوی‌تر از باراک اوباما ارزیابی کرده‌اند اما در روزهای اخیر اعلام نتایج جدید وضعیت بیکاری در آمریکا نقطه مثبتی را برای کارزار انتخاباتی اوباما رقم زده‌است.

روز جمعه اعلام شد که میزان بیکاری در ایالات متحده برای نخستین بار در چهار سال اخیر از مرز ۸ درصد پایین‌تر رفته و به ۷٫۸ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آخرین نظرسنجی‌های اینترنتی نشان می‌دهد که باراک اوباما در ماه نوامبر در میان رأی‌دهندگان احتمالی هم‌چنان دو درصد نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است؛ ۴۷ درصد از کسانی که قصد رأی دادن دارند گفته‌اند که انتخاب آنها اوباما و ۴۵ درصد گفته‌اند که انتخاب شان رامنی خواهد بود.
XS
SM
MD
LG