لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۴

چهار زن برتر ویمبلدون ۲۰۱۱ مشخص شدند


ماریا شاراپووا، تنیس‌باز روس در رقابت‌های ملبورن استرالیا.
ماریا شاراپووا، تنیس‌باز روس در رقابت‌های ملبورن استرالیا.
مدعیان جام شماره ۱۲۵، یکی پس از دیگری از دور مسابقات حذف شدند. شانس‌های اول تا سوم رقابت‌ها راهی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۱ پیدا نکردند و حالا نام‌هایی جدید، در آستانه خلق یک شگفتی بزرگ ایستاده‌اند.

کارولینه ووزنیاکی نفر اول رده‌بندی جهانی از دانمارک، سرینا ویلیامز مدافع عنوان قهرمانی و خواهرش ونوس فقط تعدادی از نخبگان حذف‌شده بودند.

ورا زوناروا از روسیه بخت دوم رقابت‌ها به اتفاق لی نا از چین که رولان گاروس امسال را فتح کرده بود، همراه با فرانچسکا اسکیاوونه فاتح رولان گاروس ۲۰۱۰ در پی یکدیگر از جدول خارج شدند.

چهار تنیس‌باز راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها در زیر به تفصیل معرفی شده و نحوه صعود آن‌ها به مرحله نیمه‌نهایی بررسی شده‌است.

پترا کِویتووا (جمهوری چک)

این تنیس‌باز ۲۱ ساله در شهر بیلووتس از چکسلواکی سابق متولد شد. او پارسال هم به نیمه‌نهایی ویمبلدون صعود کرد اما با شکست مقابل سرینا ویلیامز از راهیابی به مرحله نهایی بازماند.

او سال ۲۰۱۱ را کاملاً رویایی سپری کرده و به رده هشتم جدول برترین‌ها صعود کرده‌است.

پترا امسال رقابت‌های بریزبن استرالیا را فتح کرد. سپس در پاریس نیز با غلبه بر کیم کلایسترز قهرمان شد.

در تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی خاک رس مادرید نیز جام را به خود اختصاص داد. سرانجام، در فینال رقابت‌های روی چمن ایستبورن نیز حاضر شد.
این در حالی است که بانوی اهل چک، در سال ۲۰۱۰ هیچ فینالی را تجربه نکرد اما در همین شش ماه اول سال ۲۰۱۱ در ۴ فینال حاضر بوده و حالا اگر ویکتوریا آزارنکا را مثل فینال مادرید شکست دهد، به فینال ویمبلدون خواهد رسید.

یانینا ویکمایر بلژیکی و پیرونکووا پدیده بلغاری، از جمله نفراتی بودند که با شکست مقابل کویتووا، او را روانه نیمه‌نهایی کردند.

ماریا شاراپووا (روسیه)

سال‌هاست نامش را می‌شنوید. اما او هنوز پیر نشده و فقط ۲۴ ساله است. زنی که در ۱۷ سالگی فاتح ویمبلدون شد و حالا با حذف کلیه ستاره‌ها، پس از ۷ سال می‌تواند دوباره آن را نصیب خود کند.

در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸، نام هیچ ورزشکار مرد و زن دیگری در جهان به اندازه ماریا شاراپووا در سایت یاهو جستجو نشده بود.

در ویمبلدون ۲۰۱۱ دومینیکا سیبولکُوا از اسلواکی که موفق شده بود ووزنیاکی شماره یک را حذف کند، خیلی راحت و در کمتر از یک ساعت به شاراپووا باخت تا او را به نیمه‌نهایی بفرستد.

مدل مشهور لباس که حضورش بین گمنام‌های نیمه‌نهایی، مانع از کاهش هیجان این رقابت‌ها خواهد شد، ساشا وویاچیچ ستاره پرفروغ تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در سال‌های اخیر که اینک به نیوجرسی‌نتز پیوسته، به عنوان نامزد شاراپووا از نزدیک نظاره‌گر بازی‌های اوست.

سابینه لیسیکی (آلمان)

آخرین آلمانی که به نیمه‌نهایی دختران ویمبلدون رسید، اشتفی گراف در سال ۱۹۹۹ بود.
اما حالا تنیس‌باز ۲۱ ساله که جایی بین ۶۰ نفر برتر جهان ندارد، طلسم ۱۱ ساله را شکسته و در یک قدمی فینال ویمبلدون ۲۰۱۱ ایستاده‌است.

او پیش از ویمبلدون موفق شد تورنمنت روی چمن بیرمنگام را فتح کند. در جریان ۱۲۵مین دوره ویمبلدون هم بر لی نا، بخت سوم رقابت‌ها از چین، و ماریون بارتولی، بخت شماره ۹ رقابت‌ها، پیروز شد.

لیسیکی در نیمه نهایی باید با شاراپووا رویارو شود.

ویکتوریا آزارنکا (بلاروس)

بین حرفه‌ای‌ها، هیچ تنیس‌بازی در جهان در حین بازی به اندازه او جیغ نمی‌زند! استعدادش در عصبی شدن و برافروختگی نیز بارها به معرض نمایش گذاشته شده‌است.

او نفر پنجم جهان است اما تاکنون هیچ فینالی را در گرنداسلم‌ها تجربه نکرده. اما دو بار در رقابت‌های مختلط به همراه هم‌وطنش مکس میرنی و سپس باب برایان در «یو اس اوپن» ۲۰۰۷ و فرنچ اوپن ۲۰۰۸ قهرمان شد.

او برای رسیدن به این مرحله، یک رقیب از چک، دو نفر از اسلواکی، نادیا پترووا از روسیه و سپس تامیرا پاژک از اتریش را مغلوب کرد.
حالا رقیبی دیگر از جمهوری چک را پیش رو خواهد داشت. از بین او و پترا کویتووا هر کدام که فینالیست شوند، اولین فینال انفرادی خود را در گرنداسلم‌ها تجربه خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG