لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۹

رسیدگی به پرونده ارتباط جنسی نخست‌وزیر ایتالیا به زمان دیگری موکول شد


سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزير ايتاليا
سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزير ايتاليا
جلسه دادگاه مربوط به پرونده ارتباط جنسی سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزير ايتاليا با یک دختر زیر سن قانونی، روز چهارشنبه در شهر میلان آغاز شد اما پس از دقایقی، پایان این جلسه اعلام و تشکیل جلسه بعدی به ۳۱ ماه مه موکول شد.

نخست‌وزیر ۷۴ ساله ایتالیا متهم شده‌است که سال گذشته در ازای پرداخت پول، با یک رقاصه مراکشی‌تبار به نام «کریمه المحروق» معروف به «روبی» که در آن تاریخ هفده سال سن داشته ارتباط جنسی برقرار کرده است.

اتهام دیگری که متوجه سیلویو برلوسکونی است این است که گفته می‌شود او از منصب دولتی خود برای اعمال نفوذ در پلیس و آزاد کردن «کریمه المحروق» از زندان سوءاستفاده کرده‌است.

بنا بر گزارش‌ها، سیلویو برلوسکونی و کریمه المحروق هیچ‌کدام روز چهارشنبه در جلسه دادگاه حضور نیافتند و سیلویو برلوسکونی ترجیح داد به جای آن در جلسه هیئت دولت حضور پیدا کند.

نخست وزیر ایتالیا اتهامات یادشده را رد می‌کند و آنها را «تلاش‌ گروه‌های چپگرا برای تخریب چهره» خود می‌داند.

کریمه المحروق نیز با تکذیب روسپی بودن خود، رابطه جنسی با نخست‌وزیر ایتالیا را رد می‌کند. این در حالی است که شاکیان این پرونده می‌گویند وی در ۱۳ مورد با سیلویو برلوسکونی ارتباط جنسی داشته‌است.

در صورت مجرم شناخته شدن برلوسکونی، نخست‌وزیر ایتالیا ممکن است با مجازاتی تا حداکثر ۱۵ سال زندان مواجه شود.

روز چهارشنبه خبرنگاران از حدود صد شبکه تلویزیونی در جلوی ساختمان دادگاه تجمع کردند و صد خبرنگار دیگر نیز به داخل ساختمان دادگاه راه داده شدند.

در میان اسامی کسانی که قرار است در این دادگاه شهادت بدهند نام جرج کلونی، بازیگر مشهور هالیوودی، نیز دیده می‌شود.

کریمه المحروق می‌گوید که جرج کلونی را در یکی از میهمانی‌های نخست‌وزیر ایتالیا دیده است.

آقای کلونی می‌گوید که وی تنها یک بار با آقای برلوسکونی ملاقات کرده و آن نیز برای جمع‌آوری اعانه برای منطقه دارفور سودان بوده‌است.

هیئت قضات دادگاه که از سه قاضی زن تشکیل شده قرار است در مورد مورد شهادت جرج کلونی در این پرونده تصمیم‌گیری کند.

قرار است در چند هفته آینده ۲۰ هزار صفحه مدرک و سند در خصوص این پرونده به دادگاه ارائه شود و قرار است در حدود ۴۰ زن به عنوان شاهد در این دادگاه حضور پیدا کنند.

آقای برلوسکونی در دوران نخست‌وزیری خود بارها به دلیل اتهاماتی درباره زندگی شخصی خود و فساد اداری و مالی مورد هجوم جناح‌های مختلف قرار گرفته‌است.

سیلویو برلوسکونی، دسامبر گذشته بار دیگر موفق شد تا با اختلافی اندک از پارلمان این کشور رأی اعتماد بگیرد و همچنان در سمت خود باقی بماند.

به دنبال اعلام ابقای سمت برلوسکونی هزاران نفر از مخالفان آقای برلوسکونی در شهرهای ایتالیا دست به اعتراض زدند، مرکز شهر رم در محاصره پلیس ضد شورش قرار گرفت و نیروهای پلیس با مخالفانی که مواد آتش‌زا و گلوله‌های رنگی به سمت ساختمان سنا پرتاب می‌کردند برخورد کردند.
XS
SM
MD
LG