لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۸

۲۱ بازیکن برای نبرد با بحرین در ورزشگاه آزادی


علا هُبیل، از تیم ملی فوتبال بحرین پس از پیروزی ۲ بر یک علیه تیم قطر، در چارچوب هجدهمین جام قهرمانی خلیج فارس.
علا هُبیل، از تیم ملی فوتبال بحرین پس از پیروزی ۲ بر یک علیه تیم قطر، در چارچوب هجدهمین جام قهرمانی خلیج فارس.
«بحرین تیمی با تجربه و بازیکنانی باکیفیت دارد. ما برنامه‌های آماده‌سازی آنها را دنبال کردیم و نکته‌ای که شاید خیلی از مردم و حتی رسانه‌ها ندانند این است که آنها برای دیدار با ما کار را با جدیت دنبال می‌کنند و تا روز بازی، سه هفته در اردو هستند.»

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با این اظهارات، اسامی ۲۱ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کرد. او این بازیکنان را از جمع ۴۵ نفره‌ای فراخوانده‌است که پیش از این به آن‌ها آماده‌باش داده بود.

بازی ایران و بحرین از مرحله اول رقابت‌های گروهی برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا، روز ۱۹ مهر، یازدهم اکتبر، در ورزشگاه آزادی و به قضاوت پیتر گرین از استرالیا برگزار خواهد شد.

هر دو تیم بدون شکست هستند و از دو بازی قبلی خود ۴ امتیاز کسب کرده‌اند، اما ایران با تفاضل گل بهتر صدرنشین است و بحرین در رده دوم قرار دارد.

تیم ملی ایران پیش از بازی با بحرین، سیزدهم مهر در یک دیدار دوستانه با فلسطین رویارو خواهد شد و اردوی خود را تا مصاف با بحرین ادامه خواهد داد.

بازی بعدی این دو تیم نیز مقابل هم خواهد بود. رقابتی که دقیقاً یک ماه بعد و در منامه به انجام خواهد رسید.
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مطمئن هستم تا نوزدهم مهر، کاملاً آماده این دیدار خواهیم بود و به هدفمان که کسب سه امتیاز است، خواهیم رسید.

دعوت‌شدگان

در روزی که ملوان بندر انزلی ۴ گل وارد دروازه استقلال تهران کرد و این تیم را از صدر جدول به زیر کشید، نام‌های ملی‌پوشان هم اعلام شد و در این فهرست نام بازیکنی از این تیم دیده نشد، اما ۶ استقلالی در ترکیب تیم ملی حضور دارند.

اشکان دژاگه مهاجم تیم ولفسبورگ و مسعود شجاعی هافبک مصدوم اوساسونا که نامشان در فهرست ۴۵ نفره قرار داشت، جایی در جمع مردان منتخب برای بازی با بحرین ندارند.

پس از خداحافظی ناگهانی فرهاد مجیدی گلزن دوم لیگ برتر از تیم ملی، نام ایمان موسوی آقای گل ۲۳ ساله حال حاضر لیگ نیز در جمع دعوت‌شدگان نیست.

کی‌روش درباره خداحافظی فرهاد مجیدی گفت: «مجیدی نمونه‌ای فوق‌العاده از بازیکنانی است که می‌دانند چگونه می‌توان خود را آماده نگه داشت. در هیچ کجای دنیا کار راحتی نیست که برای بازیکنی با کیفیت مجیدی، جانشین پیدا کنید.»

برخی کارشناسان فوتبال ایران؛ هنگام فراخوانی‌های کی‌روش در فهرست‌های پیشین، از بی‌توجهی او به پدیده‌های جوان لیگ برتر مثل امید عالیشاه ۱۸ ساله از راه‌آهن ری، فردین عابدینی ۱۹ ساله از تراکتورسازی تبریز، میلاد فخرالدینی ۲۱ ساله از مس کرمان و بازیکنانی از این دست انتقاد کردند.

اما او در پاسخ به انتقادها و در دفاع از فهرست خود می‌گوید: «هواداران باید بدانند که ما باید نتیجه بگیریم و هر سه امتیاز را کسب کنیم. این بازی جای برداشت است نه کاشت. اکنون زمان نتیجه دادن تمام کارهایی است که در اردوهای گوناگون انجام داده‌ایم.»

نام بازیکنان دعوت شده به تفکیک باشگاه‌ها، به شرح زیر است:

استقلال تهران: مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، میلاد میداودی.

پرسپولیس تهران: علیرضا حقیقی، علی کریمی، مازیار زارع، غلامرضا رضایی.

ذوب آهن اصفهان: شهاب گردان، حسین ماهینی، محمد قاضی.

سپاهان اصفهان: سیدجلال حسینی

مس کرمان: مهرداد پولادی

تراکتورسازی تبریز: احسان حاج صفی

سایپا البرز: کریم انصاری فرد

لژیونرها: جواد نکونام، هادی عقیلی، محمدرضا خلعتبری، پژمان نوری.»

کی‌روش درباره حساسیت بازی با بحرین گفت: باید بتوانیم از شرایط بازی خانگی استفاده کنیم و سه امتیاز این دیدار را به دست آوریم، ضمن این که به دلیل مسائلی که همه می‌دانند (کی‌روش اشاره مستقیمی به این مسائل نکرد) باید در این بازی پیروز شویم.

سرمربی پیشین رئال مادرید تاکید کرد: «ما نباید هرگز فراموش کنیم که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، تیم بحرین فاصله کمی تا صعود داشت و فقط در مرحله پلی‌آف مغلوب نیوزلند شد. اما خوشبختانه بازیکنان ما از کیفیت، بلوغ کامل و تجربه کافی برای بازی مقابل چنین تیم‌هایی برخوردار هستند.»
XS
SM
MD
LG