لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۸

کشته شدن یک فرمانده سپاه و پنج سپاهی دیگر در عملیات علیه پژاک


شش تن از اعضای سپاه پاسداران، از جمله یکی از فرماندهان «سپاه علی بن ابی‌طالب قم» در جریان عملیات تعقیب و مقابله با گروه حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، در شمال غرب ایران کشته شدند.

خبرگزاری فارس روز جمعه با اعلام این خبر نوشت که سرهنگ پاسدار عباس عاصمی، به همراه پنج تن دیگر حین انجام مأموریت در منطقه مرزی آلواتان سردشت به علت برخورد خودرو با مین کار گذاشته شده در این منطقه کشته شدند.

این خبرگزاری نام پنج عضو دیگر سپاه پاسداران که بر اثر انفجار این مین کشته شده‌اند را علی‌اکبر جمراسی، محمود احمدی‌تبار، موسوی‌نژاد، مهدی خبیر و روح‌الله صحرایی اعلام کرد.

آقای عاصمی فرماندهی اطلاعات سپاه علی بن ابی‌طالب، سپاه استانی استان قم را بر عهده داشته است.

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز شنبه تهاجمی را علیه گروه پژاک که در پایگاه‌هایی در خاک عراق مستقر است، آغاز کرده‌اند.

گروه پژاک که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌جنگد روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که در پی تبادل آتش با اعضای سپاه پاسداران، دو نفر از نیروهای این حزب کشته و چهار نفر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، دوشنبه، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت، فرمانده نیروی زمینی سپاه، از کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای پژاک در جریان درگیری‌های چند روز گذشته در منطقه سردشت خبر داده‌است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تأکید کرده بود که عملیات تعقیب و مجازات اعضای گروه پژاک «تا نابودی این گروه» ادامه خواهد داشت.

در پی اظهارات فرماندهان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه نیروهای سپاه، «کنترل کامل» سه مقر پژاک را در دست گرفته‌اند، روز سه‌شنبه دولت عراق به جمهوری اسلامی درباره ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق هشدار داد و خواهان خویشتن‌داری ایران از ورود غیر مجاز به مناطق مرزی شد.

با این وجود عملیات سپاه هم‌چنان ادامه یافته و محمدتقی اصانلو، از فرماندهان سپاه پاسداران از کشته و زخمی شدن عده‌ای از اعضای پژاک در منطقه مرزی آلواتان، دشت وزنه و ارتفاعات گویزه در روز چهارشنبه خبر داده‌است. این خبر از سوی منابع مستقل خبری تأیید نشده‌است.

ایران بارها مناطق فعالیت مخالفان مسلح خود در کردستان عراق را گلوله‌باران کرده که این اقدام، اعتراض مقام‌های عراقی را به دنبال داشته‌است.
XS
SM
MD
LG