لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

جلیلی: درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان هستیم


سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران .
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران .
سعید جلیلی، یکی از هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، روز جمعه سوم خرداد در اولین همایش انتخاباتی خود اعلام کرد که درصدد «گسترش نفوذ اسلام در جهان» است و افزود که اگر این نکته به عنوان «تشکیل یک امپراتوری بزرگ» قلمداد شود از آن باکی ندارد و از آن استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی که در همایش انتخاباتی‌اش در ورزشگاه شیرودی تهران سخنرانی می‌کرد افزود که «ما درصدد خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی، نظام سرمایه‌داری و نظام کمونیستی هستیم و می‌خواهیم که نظام اسلامی را ترویج کنیم.»

سعید جلیلی، که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی است در ادامه سخنانش گفت که به باور وی، جمهوری اسلامی «دلیلی ندارد مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند.»

این نامزد ریاست‌جمهوری ایران، در سخنرانی خود تأکیدی مؤکد بر گفتمانی داشت که از دیدگاه او باید گفتمان غالب بر ایران و جهان باشد؛ وی از گفتمان مورد نظر خود با عنوان «گفتمان اسلام ناب» یاد می‌کند.

او در بخش‌هایی توضیح داد که گفتمان مورد نظر او راه و روش امام علی، امام اول شیعیان، و روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، است.

او در ادامه گفت «امروز کسی که سکاندار قوه مجریه می‌شود باید بتواند با برنامه‌ریزی و باور دقیق به این گفتمان عرصه‌ای را فراهم کند که ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور در جهت تحقق این گفتمان آزاد شود.»

سعید جلیلی که مدت‌ها ریاست هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را برعهده داشته در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ما این حقیقت را در سیاست خارجی خود بارها اعلام کرده‌ایم که در صدد گسترش نفوذ اسلام و کاهش نفوذ سلطه در جهان هستیم».

وی افزود: «حال اگر آنها این نکته را تشکیل یک امپراتوری بزرگ می‌دانند ما باکی نداریم و از آن استقبال می‌کنیم».

آقای جلیلی در ادامه گفت: «اکنون در سطح هماوردی در برابر قدرت‌های جهان قرار داریم و اینها همه حاصل این گفتمان است».

سعید جلیلی که عنوان پایان‌نامه دانشگاهی او، «سیاست خارجی پیامبر» است و اکنون دارای کرسی تدریس «دیپلماسی پیامبر» در دانشگاه امام صادق است در ادامه سخنان روز جمعه خود اشارات بسیاری به دوران‌های اولیه اسلام داشت.

وی در سخنان خود، پیشرفت را در گرو «توجه به شاخص‌هایی که امام علی به مالک اشتر در مورد پیشرفت بیان کرده‌اند» تعریف کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز ۲۴ خرداد برگزار می‌شود و سعید جلیلی قرار است در این انتخابات با هفت نفر دیگر رقابت داشته باشد.
XS
SM
MD
LG