لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۵

توفان و کولاک در آمریکا و کانادا حداقل ۱۲ کشته داده است


توفان برفی «نیمو». فوریه ۲۰۱۳.
توفان برفی «نیمو». فوریه ۲۰۱۳.
توفان برف و کولاک که بر اثر برخورد دو توده هوایی قطبی و استوایی به‌وجود آمده و از روز جمعه، ۲۰ بهمن‌ماه، شمال شرقی آمریکا و بخش‌هایی از کانادا را در بر گرفته، تاکنون باعث مرگ دست‌کم ۹ نفر در ایالات متحده و سه نفر در کانادا شده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این توفان هم‌چنین باعث شده که در حدود ۴۷۵ هزار واحد مسکونی بدون برق بمانند؛ بر اثر بارش سنگین برف بیش از پنج هزار پرواز نیز لغو شده و فرودگاه‌های بزرگ نیویورک نیز تعطیل شده‌اند.

این توفان برفی که «نیمو» نام گرفته است باعث بارش برف بین ۶۰ سانتی‌متر تا یک متر در سه ایالت آمریکا شده و فرماندار ماساچوست روز شنبه رفت و آمد غیر اضطراری را در این ایالت ممنوع اعلام کرد.

گزارش‌ها حاکی است که عبور و مرور در بیشتر راه‌های منتهی به نیویورک و بوستون، منطقه‌ای که جمعاً ۲۵ میلیون نفر سکنه دارد هم‌چنان ناممکن است.

لغو سرویس‌های قطارها، صف‌های طولانی بنزین، روی آوردن مردم به خرید مایحتاج بیشتر از فروشگاه‌ها، و وقوع بیش از ۲۰۰ مورد تصادف با خودرو از دیگر پیامدهای این برف و کولاک شدید گزارش شده‌است.

دیگر گزارش‌ها حاکی است که نگرانی از جاری شدن سیل در مناطق ساحلی باعث شد تا روز شنبه برای سواحل ماساچوست فرمان تخلیه اجباری صادر شود؛ ماساچوست، رودآیلند و کانتیکت سه ایالتی هستند که بیش از دیگر مناطق با توفان برف درگیرند.

بیشتر قربانیان این توفان به خاطر تصادفات و لیز خوردن خودروها در جاده‌ها جان باخته‌اند و برخی نیز به خاطر سرما و در حال برف‌روبی دچار سانحه شده‌اند.

در بوستون پسری ۱۴ ساله که به پدر خود برای برف‌روبی کمک می‌کرد برای گرم شدن به اتوموبیل پدرش که با برف احاطه شده‌بود رفته‌بود؛ مسدود شدن لوله اگزوز با برف باعث شد تا دود اگزوز به داخل ماشین بازگردد که باعث خفگی این نوجوان شد.

هواشناسان می‌گویند که توفان هم‌چنان بخش‌های شرقی منطقه نیوانگلند را درمی‌نوردد و وزش بادهایی با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت، در شهرهای این منطقه هم‌چنان ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG