لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

فرمانده سپاه تهران: نباید گذاشت جریان انحرافی به اهداف پلید خود برسد


حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ
حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ
حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، گفت که افراد «جریان انحرافی از چرخه ولایت خارج شده‌اند» و بازماندگان جنگ ایران و عراق نباید بگذارند «که این جریان منحرف به اهداف پلید خود دست یابد.»

«جریان انحرافی» عنوانی است که اصول‌گرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی برای نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، و به ویژه اسفندیار رحیم مشایی به کار می‌برند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مقام ارشد نظامی روز پنج‌شنبه در مراسم یادواره کشته‌شدگان جنگی در تهران افزود: «امروز وظیفه ما شناخت فریب و انحراف آنهاست زیرا اگر منافقین و جریان انحرافی آن دوران را شناختیم اکنون نیز می‌توانیم این جریان انحرافی را که قد علم کرده که بسیار پیچیده‌تر از آن دوران است را بشناسیم.»

گفت‌وگوی وحید پوراستاد با مهدی مهدوی آزاد، روزنامه‌نگار ساکن آلمان درباره سخنان فرمانده سپاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00
لینک مستقیم


فرمانده سپاه پاسداران تهران در ادامه سخنانش گفت: «جوانان ما مطلع باشند که درگیر جریان انحرافی نشوند زیرا آنها از چرخه ولایت خارج شده‌اند و ما بازماندگان هشت سال دفاع مقدس نباید بگزاریم که این جریان منحرف به اهداف پلید خود دست یابد.»

حسین همدانی پیش از این بارها نسبت به ادامه فعالیت معترضان در ایران ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌است. او هم‌چنین از برنامه‌های «افزایش بصیرت بین بسیجیان برای مقابله با جریان انحرافی» خبر داده‌است.

این مقام سپاه پاسداران تیرماه گذشته خواستار «سرمایه‌گذاری بیشتر روی مسائل امنیتی در تهران» شد و یک ماه پیش از آن اظهار داشت که «جریان فتنه از بین رفته است ولی این جریان ممکن است در ادامه حرکتش، وارد جریان انحرافی شود و از آن طریق عمل کند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال ۸۸ را «جریان فتنه» می‌نامند.

حسین همدانی که یکی از ۳۲ مقام و مسئول ایرانی است که به دلیل نقض حقوق بشر در ایران مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا شده‌است، از چندی پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله را بر عهده دارد.

سپاه محمد رسول‌الله، امنیت تهران بزرگ را برعهده دارد و نقش اساسی در سرکوب‌های خشونت‌بار سال ۸۸ داشته‌است. این سپاه همچنین اعتراض‌های روز عاشورا در دی ماه ۸۸ و پس از آن را سرکوب کرد.

حسین همدانی، روز بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه امسال هشدار داد که «جریان فتنه در حال توطئه برای سال جاری است» و افزود که «در فتنه داخلی آسیب‌پذیریم.»

در همین زمینه، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نیز شهریورماه امسال گفت که دو جناحی که وی از آنها با عنوان «جریان فتنه» و «جریان انحرافی» یاد می‌کند «ائتلافی علنی و عمدتاً مخفی» انجام داده‌اند و «بر ناکارآمد بودن اسلام تأکید دارند.»

این گفته‌ها پس از آن بیان می‌شود که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، گفته‌بود: «فتنه در ایران برای همیشه خاموش شده‌است و فتنه سبز هیچ ظرفیت اجتماعی و مردمی در سطح کشور ندارد.»
XS
SM
MD
LG