لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

شایعه درگذشت مهدی کروبی تکذیب شد


محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، شایعه درگذشت پدرش را تکذیب کرد.

آقای کروبی در گفت‌وگویی با رادیوفردا گفت که شایعه درگذشت پدرش که نخست در یک کانال تلگرامی منتشر شد به هیچ وجه صحت ندارد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ملی) هم روز پنج‌شنبه خبر درگذشت مهدی کروبی، از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۸۸، در بیمارستان تجریش را رسما تکذیب کرد.

اسماعیل رمضان، از مسئولان این دانشگاه، روز پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد، در واکنش به شایعات منتشرشده در ۲۴ ساعت گذشته درباره درگذشت آقای کروبی در بیمارستان تجریش به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از اساس دروغ است.»

شایعه درگذشت مهدی کروبی در بیمارستان شهدای تجریش (با نام قدیمی مرکز درمانی رضا پهلوی) در روزهای اخیر انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

آقای کروبی از زمستان سال ۸۹ و پس از دعوت او و میرحسین موسوی از طرفداران‌شان برای تظاهرات اعتراضی در ۲۵ بهمن آن سال در حصر خانگی قرار گرفت.

حصر آقای کروبی نیز مانند میرحسین موسوی بدون برگزاری دادگاه و صدور حکم قضایی بوده است.

آقایان کروبی و موسوی دو نامزد رقیب محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بودند که نتیجه آن انتخابات را نپذیرفتند.

زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی نیز در حصر خانگی او را همراهی می‌کند.

مهدی کروبی ۷۹ سال دارد.

او اخیرا در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفت که اگرچه رفع حصر از خود را «در اختیار» او نمی‌داند، اما از آقای روحانی خواست تا از «حاکمیت مستبد» بخواهد وی را در یک «دادگاه علنی» محاکمه کند تا مشخص شود که «نانجیب» کیست.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و به‌ویژه رهبران جنبش سبز ایران را «نانجیب» توصیف کرده بود.

XS
SM
MD
LG