لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

هیلاری کلینتون به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازگشت


هیلاری کلینتون بامداد پنجشنبه در آغاز بازگشت به فعالیت‌های انتخاباتی در نیویورک، حال خود را بسیار رضایت‌بخش توصیف کرد.
هیلاری کلینتون بامداد پنجشنبه در آغاز بازگشت به فعالیت‌های انتخاباتی در نیویورک، حال خود را بسیار رضایت‌بخش توصیف کرد.

هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دمکرات آمریکا برای کسب مقام ریاست جمهوری این کشور، پس از یک بیماری مختصر و استراحتی سه روزه که پزشک مخصوص او تجویز کرده بود، روز پنجشنبه ۲۵ شهریور فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر گرفت.

کمپین انتخاباتی خانم کلینتون همزمان با بازگشت او به رقابت‌ها گزارش مشروحی از وضعیت جسمانی این کاندیدای ورود به کاخ سفید را منتشر و اعلام کرد که بزودی جزئیات بیشتری از پیشینه بیماری‌های خانم کلینتون را به این گزارش اضافه خواهد کرد.

این روزها مسئله تندرستی کاندیداهای کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا، سایر موضوعات را تحت‌الشعاع قرار داده و در مقابل رقیب دمکرات، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه روز پنجشنبه تنها به ارایه گزارش کوتاه پزشکی یک صفحه‌ای اکتفا کرد.

این گزارش پزشکی که در جریان یک شوی تلویزیونی با حضور دکتر «آز» پزشک ترک‌تباری که یک شومن تلویزیونی هم محسوب می‌شود، ارائه شد می‌گوید که کاندیدای جمهوریخواه نیویورکی، یک متر و ۹۰ سانتیمتر قد و یکصد و هفت کیلوگرم وزن دارد و به کلسترول بد، چربی اسیدی، فشار خون و قند خون مبتلاست.

هیلاری کلینتون بامداد پنجشنبه در آغاز بازگشت به فعالیت‌های انتخاباتی خود در گفت‌وگو با یک رسانه آنلاین ویژه سیاهپوستان آمریکا در نیویورک، حال خود را بسیار رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت که رقیبش با پرسش‌های فراوانی روبه‌روست.

خانم کلینتون گفت: «دونالد ترامپ باید به پرسش‌های زیادی پاسخ دهد از جمله به دلیل دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکا که گویی دست در دست مقام‌های کرملین و نزدیکی بسیاری با ولادیمیر پوتین دارد».

او افزود: «علاوه بر من، هم‌مسلکان جمهوریخواه ترامپ با تجربه‌های عمیق در سیاست خارجی و امنیت ملی و همین طور رهبران ناتو نتیجه‌گیری مشابهی دارند. بنابراین من همچنان زنگ خطر نفوذ و دخالت روسیه را به صدا در خواهم آورد و خواهم پرسید که شریکان تجاری ترامپ واقعا چه کسانی هستند».

با این حال؛ دونالد ترامپ همچنان به آنچه که عدم توانایی جسمی و روانی هیلاری کلینتون برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری می‌نامد، تاکید دارد.

آقای ترامپ روز چهارشنبه در اجتماعی از جمهوریخواهان ایالت اوهایو، رقیب خود را به دروغگویی متهم کرد و گفت که او در مورد وضعیت جسمانی خود هم دروغ می‌گوید.

کاندیدای جمهوریخواهان به خاطر عدم انتشار جزئیات کارنامه‌های شخصی از وضعیت جسمی و نیز پرونده‌های مالیاتی مورد انتقاد فراوانی بوده است.

پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با نمایندگان رسانه‌ها گفت که او جزئیات پرونده مالیاتی خود را منتشر کرده و لازم است که دونالد ترامپ هم از این روش پیروی کند ولی خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که کاندیدای جمهوریخواه از انتشار پرونده مالیاتی خود تا وقتی که از سوی اداره مالیات مورد بررسی است خودداری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG