لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۸

بادامچیان: می‌گفتند احمدی‌نژاد ردصلاحیت شود، طرفدارانش سونامی راه می‌اندازند


بادامچیان مخالفت خامنه‌ای با کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات را «یک تدبیر بی‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی و انتخابات‌» دانست.
بادامچیان مخالفت خامنه‌ای با کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات را «یک تدبیر بی‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی و انتخابات‌» دانست.

اسدالله بادامچیان، از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی گفته است «عده‌ای» معتقد بودند که رد صورت ردصلاحیت محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران توسط شورای نگهبان، ممکن است «طرفداران متعصب ایشان سونامی راه بیندازند».

آقای بادامچیان در گفت‌وگو با هفته‌نامه «شما»، ارگان حزب موتلفه اسلامی، اگرچه گفته که «بنده به این مورد اخیر اعتقاد نداشتم» اما مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری را «یک تدبیر بی‌نظیر در تاریخ نظام جمهوری اسلامی و انتخابات‌» دانسته است.

این گفت‌وگو در شماره روز یکشنبه ۱۱ مهر هفته‌نامه «شما» منتشر شده است.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی توضیح داده است: «موضوعی مطرح می‌شد مبنی بر این که اصلاح‌طلبان مسائل سنگینی را علیه آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش جمع‌آوری کرده و قصد مطرح کردن آنها به صورت تبلیغات منفی را دارند. عده دیگری نیز این را مطرح می‌کردند که طرفداران متعصب آقای احمدی نژاد درصدد هستند که علیه آقای روحانی و دولت تخریب جدی به عمل آورند. این حالت تهدیدی به اینجا رسیده بود که اگر حتی شورای نگهبان هم آقای احمدی‌نژاد را رد کند، ممکن است که طرفداران متعصب ایشان سونامی راه بیندازند».

اسدالله بادامچیان گفته است: «این که دو طرف به صورت دو قطبی تنش‌زا به هم چنگال بیندازند را احتمال می‌دادم و یقین داشتم که این کار انجام می‌شود».

پیشتر، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم با ابراز «خوشحالی» از «تبعیت» رییس جمهوری پیشین ایران از «مصلحت‌اندیشی» آیت‌الله علی خامنه‌ای، ابراز امیدواری کرده تا طرفداران محمود احمدی‌نژاد «وحدت جبهه اصولگرایی را تقویت کنند».

رهبر جمهوری اسلامی اخیرا اخبار مربوط به مخالفت خود با کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تایید کرد.

آقای خامنه‌ای گفت که نامزد نشدن آقای احمدی‌نژاد در انتخابات «به نفع» خود اوست و «حال مخاطب و اوضاع کشور» به‌گونه‌ای است که شرکت کردن او در انتخابات باعث ایجاد فضای «دوقطبی» در ایران می‌شود.

رییس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی، یک روز پس از انتشار این سخنان رهبر جمهوری اسلامی گفت که از وی «تبعیت» می‌کند.

از آن پس، بسیاری از اصولگرایان و چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی و مقام‌های دولت حسن روحانی، حمایت خود را از تصمیم آقای خامنه‌ای اعلام کردند.

اسدالله بادامچیان هم گفته که اگرچه کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آتی «شور انتخاباتی را بیشتر می‌کرد» اما «شور سالمی نبود زیرا دو گروه دیگر به شدت با یکدیگر درگیر شده و هر یک از آنها به کسانی که می‌خواستند در این وسط حرکت آرامی را دنبال کنند حمله می‌کردند».

XS
SM
MD
LG