لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۷

کرباسچی: نهادهای امنیتی و نظامی از احمدی‌نژاد حمایت نکنند، او هیچ جایگاهی ندارد


غلامحسین کرباسچی: «اینکه محمود احمدی‌نژاد به شهری رفته و عده‌ای دورش جمع شوند با اینکه بتواند کسب رای کند خیلی متفاوت است».
غلامحسین کرباسچی: «اینکه محمود احمدی‌نژاد به شهری رفته و عده‌ای دورش جمع شوند با اینکه بتواند کسب رای کند خیلی متفاوت است».

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید که «اگر مجموعه نهادهای انقلابی، نظامی و امنیتی و نیروهای ارزشی» از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایران حمایت نکنند، او «هیچ جایگاهی ندارد».

آقای کرباسچی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که دوشنبه ۱۵ شهریور منتشر شده، گفته است: «اینکه {محمود احمدی‌نژاد} به شهری رفته و عده‌ای دورش جمع شوند با اینکه بتواند کسب رای کند خیلی متفاوت است».

این سخنان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که از احزاب اصلاح‌طلب محسوب می‌شود، در پی سفرهایی انجام شده که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران در ماه‌های اخیر به نقاط مختلف ایران داشته است.

آقای احمدی‌نژاد در این سفرها که وزارت کشور ایران می‌گوید هنوز انتخاباتی بودن آنها مسجل نشده، با استقبال حامیانش مواجه شده است.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که «شاید آقای احمدی‌نژاد الگویی در ذهن داشته باشد که مانند آقای هاشمی در سال ۹۲ دوباره وارد عرصه شده و نهایتا بتواند فردی مثل آقای روحانی را با حمایت، روی کار آورد» اما افزوده که «این کارها کپی‌برداری ناقصی از الگوها است چون همه آقای هاشمی نمی‌شوند».

در ماه‌های اخیر که بحث ورود احتمالی آقای احمدی‌نژاد به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۶ وارد فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران شده، تعدادی از شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی درباره این مسئله اظهار نظر کرده‌اند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از جمله این افراد است که هفته گذشته با بیان اینکه «دوره تاثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد تمام شده»، گفت که این تشکل روحانی بانفوذ و محافظه‌کار جمهوری اسلامی از نامزدی احتمالی او در انتخابات آینده حمایت نخواهد کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار شود.

محمود احمدی‌نژاد تاکنون درباره کاندیداتوری در این انتخابات اظهار نظر رسمی نکرده است.

XS
SM
MD
LG