لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۸

موحدی کرمانی: مدیرعامل راه‌آهن اگر مقصر است محاکمه شود، اگر نه از بیگانگان تقلید نکند


امام جمعه تهران با تکرار سخنان خامنه‌ای: «مسئولان دغدغه مسائلی همچون حادثه تصادف قطار را در راس اولویت‌های خود قرار دهند».
امام جمعه تهران با تکرار سخنان خامنه‌ای: «مسئولان دغدغه مسائلی همچون حادثه تصادف قطار را در راس اولویت‌های خود قرار دهند».

محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران، با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن در واکنش به حادثه اخیر، گفته است: «استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می‌دهد؟».

آقای موحدی کرمانی در نماز جمعه ۱۲ آذر با انتقاد از «قصور و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران»، افزوده است: «مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان‌سوز بیابان‌ها می‌لرزیدند و عده‌ای هم در آتش زنده زنده در حال سوختن بودند و هیچ کمکی هم در کار نبوده است».

دو قطار مسافربری، روز جمعه پنجم آذرماه، در محور سمنان ‌ـ‌ دامغان و در ایستگاه «هفت‌خان» با یکدیگر برخورد کردند و این حادثه منجر به آتش‌سوزی در تعدادی از واگن‌ها شد. در حالی که آمار مختلفی در خصوص کشته‌شدگان این حادثه منتشر شده است، اما دادستان سمنان گفته که در این سانحه ۴۰ تن کشته شده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پیامی از «مسئولان» خواست تا «از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند».

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از مردم ایران عذرخواهی کرد و محسن‌ پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن، در واکنشی کم‌سابقه در ایران، از مقام خود استعفا داد.

امام جمعه تهران هم با تکرار سخنان رهبر جمهوری اسلامی گفته که «مسئولان باید دغدغه مسائلی همچون حادثه تصادف دو قطار را در راس اولویت‌های خود قرار دهند» و افزوده است: «آنها باید همه تلاش خود را در کاهش مسائل و مشکلات داغداران این حادثه به کار ببرند و مسببین و مقصرین آن نیز باید محاکمه شوند».

XS
SM
MD
LG