لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۳

انتشار فیلمی از «لحظه بازداشت» سیامک نمازی


سیامک نمازی از مدیران کمپانی نفتی کرسنت، مهرماه پارسال در ایران بازداشت شد و اندکی بعد شرکت کرسنت از خاتمه همکاری او خبر داد.
سیامک نمازی از مدیران کمپانی نفتی کرسنت، مهرماه پارسال در ایران بازداشت شد و اندکی بعد شرکت کرسنت از خاتمه همکاری او خبر داد.

خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی، فیلمی از سیامک نمازی، زندانی ایرانی – آمریکایی در ایران منتشر کرده که می‌گوید لحظه بازداشت او را نشان می‌دهد.

در این ویدئوی چند ثانیه‌ای که یکشنبه ۲۵ مهر منتشر شده، تصاویری کوتاه از آقای نمازی، گذرنامه آمریکایی و کارت اقامت او در امارات متحده عربی نشان داده می‌شود.

همچنین نشان داده می‌شود که سیامک نمازی دستان خود را در زاویه ۹۰ درجه بالا نگه داشته، فردی از روبرو هم از او فیلم می‌گیرد و در ‌‌نهایت، همراه با مردی که چهره‌اش مشخص نیست، از محلی که در آن قرار دارد، خارج می‌شود.

در انتهای فیلم، تصویری از اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نشان داده می‌شود و از قول او گفته می‌شود که «دستگیری سیامک نمازی، آخرین تحقیر آمریکاست».

خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه همچنین از سیامک نمازی با عنوان «پل ارتباطی برخی عناصر بدنام در داخل کشور با دولت آمریکا برای نفوذ» نام برده است.

یک کانال تلگرامی به نام «شبنامه» هم اتهام‌های مشابهی به آقای نمازی زده و ادمین این کانال گفته که به زودی مصاحبه خود با این ایرانی – آمریکایی زندانی را منتشر می‌کند.

با گذشت نزدیک به یک سال از بازداشت سیامک و محمدباقر نمازی، به تازگی جلسه دادرسی این دو شهروند ایرانی - آمریکایی به ریاست ابواالقاسم صلواتی تشکیل شده است.

سیامک نمازی مدیر ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، مهرماه پارسال و در جریان سفر به ایران بازداشت شد، و اندکی بعد شرکت کرسنت از خاتمه همکاری او با این کمپانی نفتی خبر داد.

چهار ماه بعد، پدر او، محمدباقر نمازی برای پیگیری وضعیت فرزندش به ایران سفر کرد، اما او نیز بازداشت و روانه زندان اوین شد.

در اسفندماه ۹۴، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه‌ای ادعا کرده بود که سیامک نمازی «پرونده امنیتی» دارد.

ایالات متحده آمریکا خواستار آزادی این پدر و پسر شده است.

به تازگی همسر محمد علی، مشت‌زن اسطوره‌ای مسلمان آمریکایی، نیز در نامه‌ای به رهبر ایران خواستار آزادی آنها شده است.

XS
SM
MD
LG