لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

کره شمالی ترامپ را به تنش‌آفرینی در منطقه متهم کرد


کره شمالی خود را دارای تسلیحات اتمی معرفی می‌کند و بارها آمریکا و همسایگانش را به حمله اتمی تهدید کرده است.
کره شمالی خود را دارای تسلیحات اتمی معرفی می‌کند و بارها آمریکا و همسایگانش را به حمله اتمی تهدید کرده است.

یک مقام بلندپایه کره شمالی روز جمعه ضمن متهم کردن رئیس جمهور آمریکا به تنش‌آفرینی در منطقه تهدید کرد که اگر ایالات متحده آمریکا علیه این کشور به «حمله پیش‌دستانه» دست بزند، پیونگ‌یانگ هم «بیکار نخواهد نشست».

هان سونگ ریول، معاون وزارت امور خارجه کره شمالی، روز جمعه، ۲۵ فروردین، در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس، سیاست دولت دونالد ترامپ درباره کشورش را به نسبت سیاست دولت باراک اوباما «شرورانه و تهاجمی‌تر» توصیف کرد.

کره شمالی یکی از بسته‌ترین کشورهای دنیا با حکومتی به شدت متمرکز است که در آن جز حزب حاکم، هیچ حزب و گروه دیگر و مطبوعات آزاد و مستقل وجود ندارد.

این کشور خود را دارای تسلیحات اتمی معرفی می‌کند و بارها آمریکا و همسایگانش را به حمله اتمی تهدید کرده است.

آن طور که در گزارش‌ها آمده است، کره شمالی روز شنبه احتمالا همزمان با سالروز تولد بنیان‌گذار این حکومت یک آزمایش اتمی دیگر به راه خواهد انداخت.

معاون وزارت امور خارجه کره شمالی در مصاحبه خود همچنین نظر داد که توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باعث «بروز مشکل و دردسر در منطقه» می‌شود.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته ابراز اطمینان کرد که چین [به عنوان بزرگ‌ترین شریک سیاسی و تجاری کره شمالی] با این کشور برخورد خواهد کرد.

آقای ترامپ در عین حال هشدار داد که «اگر آنها [چینی‌ها] نتوانند چنین کاری کنند، ایالات متحده و متحدانش چنین می‌کنند».

وزیر خارجه چین که همواره خواستار «حل مسالمت‌آمیز» مسئله کره شمالی بوده روز پنج‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که این مسئله راهی جز میز مذاکره ندارد.

آمریکا به تازگی یک ناوگروه به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون را به آب‌های شبه جزیره کره اعزام کرد.

فاکس نیوز هم گزارش داده است که هواپیماها و هلی‌کوپترهای تهاجمی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی کادنا در ژاپن، یک رزمایش بزرگ را روز چهارشنبه برگزار کردند تا «مقام‌های آمریکایی به کره شمالی درباره رفتار احمقانه‌شان هشدار داده باشند».

XS
SM
MD
LG