لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۳

شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه به سوی شهر منبج «پیشروی می‌کنند»


تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش ترکیه وارد سوریه شده‌اند.
تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش ترکیه وارد سوریه شده‌اند.

یک فرمانده نظامی شورشیان مسلح مورد حمایت ترکیه می‌گوید که نیروهایش برای تصرف منبج، شهری در شمال سوریه که به تازگی توسط شورشیان مورد حمایت آمریکا از کنترل گروه حکومت اسلامی خارج شده، پیشروی می‌کنند.

در همین حال، از سوریه گزارش می‌رسد که تنها در روز یکشنبه هفتم شهریور، «۳۵ غیرنظامی» در بمباران هوایی و گلوله‌باران ترکیه، کشته شدند.

احمد عثمان، فرمانده گروه شبه نظامی سلطان مراد که از حمایت ترکیه برخوردار است، به خبرگزاری رویترز گفته که نیروهایش «انشاءالله ظرف چند روز» شهر منبج را از کنترل گروه «ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه» خارج خواهند کرد.

شهر منبج در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد. این شهر همچنین در غرب رود فرات قرار دارد و ترکیه و آمریکا پیشتر از نیروهای مسلح کُرد خواسته بودند تا به کرانه شرقی رود فرات منتقل شوند.

نیروهای دموکراتیک سوریه گروهی از شبه نظامیان کرد و عرب مورد حمایت آمریکا هستند که علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) در سوریه می‌جنگند و در ماه‌های اخیر موفقیت‌هایی هم داشته‌اند.

این در حالیست که ترکیه کردهای سوریه را نیز در کنار داعش، گروه «تروریستی» محسوب می‌کند.

در روز یکشنبه، گروه دیدبان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که دست‌کم «۳۵ غیر نظامی» در حملات هوایی و گلوله‌باران مناطق اطراف شهر جرابلس سوریه توسط ارتش ترکیه، کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این گروه گزارش داده که چهار جنگجوی محلی نیز بر اثر این حملات کشته شدند.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته عملیاتی نظامی برای عقب راندن همزمان کردها و شبه نظامیان حکومت اسلامی از مناطق نزدیک مرز خود آغاز کرد.

تاکنون یک سرباز ترک در این عملیات کشته شده است.

XS
SM
MD
LG