لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

«بازداشت» آرش صادقی، همسرش و دو تن از دوستانشان


آرش صادقی و گلرخ ایرایی
آرش صادقی و گلرخ ایرایی

دو تن از نزديکان آرش صادقی، فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با راديو فردا تاييد کرده‌اند که آقای صادقی و همسرش، گلرخ ايرايی، بازداشت شده‌اند.

به گفته اين دو فرد، او شنبه شب ۱۵ شهريور در محل کار خود دستگير شده است. نويد کامرانی، دوست و همکار آرش صادقی نيز همزمان با او بازداشت شده است. آرش موسيوند، يکی ديگر از دوستان آقای صادقی نيز از ديگر بازداشتی‌ها است.

آرش صادقی پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ تاکنون چند بار بازداشت و زندانی شده است. او به اتهام اجتماع و تبانی و تبليغ عليه نظام به پنج سال زندان نيز محکوم شده است.

مادر آقای صادقی در جريان نخستين بازداشت او در سال ۱۳۸۸ ظاهرا به دليل وحشت‌زده شدن از هجوم شبانه ماموران امنيتی به منزلش، دچار ايست قلبی شد و درگذشت.

آرش صادقی و همسرش، گلرخ ايرايی، در ماه‌های اخير، انتقادات تندی عليه حکومت ايران در صفحات فيس‌بوک خود منتشر کرده و در چند تجمع اعتراضی نيز شرکت کرده بودند.

آقای صادقی صبح روزی که برای آخرين بار بازداشت شد، در مطلبی که در صفحه فيس‌بوک خود منتشر کرد، انتقادات تندی عليه جمهوری اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی و قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس ايران مطرح کرد.

او از جمله نوشت که در صورت ادامه وضعيت موجود در ايران، احتمالا روزی فرا خواهد رسيد که از اشخاصی مانند «روح‌الله حسينيان [نماینده اصول‌گرای مجلس] و [علی] فلاحيان [وزير اسبق اطلاعات] به عنوان اسطوره‌های ملی و ميهنی» ياد می‌شود و اين افراد به عنوان «کانديداهای نيروهای تحول‌خواه» در انتخابات مطرح خواهند شد.

XS
SM
MD
LG