لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

آغاز «قطع منطقه‌ای آب» در تهران


آب بازی در تهران، در گرمای تابستان
آب بازی در تهران، در گرمای تابستان
خبرگزاری مهر از آغاز «قطع منطقه‌ای آب» در تهران خبر داده است. به گزارش اين خبرگزاری، در پی افزايش «بی‌سابقه» گرمای هوای تهران، در روزهای اخير برخی مناطق اين شهر با افت فشار آب مواجه شده و برخی ديگر نيز «چند ساعتی قطعی کامل آب» را تجربه کردند.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرده کاهش پنج تا ۱۰ درصدی مصرف آب توسط شهروندان و کاهش گرما به زير ۴۰ درجه به معنای «عبور از مشکل» خواهد بود، اما تا آن زمان مديريت آب تهران در حالت «فوق العاده» قرار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران به ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، گفته که مصرف آب در تهران «رکورد تاریخی» زده است.
هوای پايتخت در روزهای اخير از ۴۲ درجه سانتی‌گراد نيز بالاتر رفته است.
خبرگزاری مهر به نقل از مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران گزارش داده اگرچه ذخيره آب در سدها «مناسب» است اما امکان آبرسانی بيش از اين به دليل «تکميل شدن ظرفيت آبرسانی شبکه» وجود ندارد.
از شهر يزد و برخی ديگر از شهرهای ايران نيز خبر می‌رسد که کاهش ميزان بارندگی و گرمای هوا، باعث افزايش مصرف آب و بروز مشکلاتی شده است.
محمد پرورش،‌ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته است که «جيره بندی آب در تهران نخواهيم داشت» اما متوسط مصرف روزانه آب در پايتخت در روزهای اخير، ۷۰۰ هزار متر مکعب افزايش يافته است.
به گفته آقای پرورش، متوسط مصرف روزانه آب برای هر نفر در دنيا روزانه ۱۵۰ ليتر بوده که اين ميزان در تهران ۳۲۰ ليتر است.

در تهران در شرايطی داده می‌شود که يک محقق مرکز اقليم شناسی ايران گفته است که پژوهش‌های اين مرکز نشان می‌دهد تا ۹۰ سال آينده ميزان بارندگی در کشور ۱۰ درصد کاهش می‌يابد و سفره‌های آب زيرزمينی هم از بين می‌روند.
به گفته ايمان باباييان، تداوم خشکسالی‌های کنونی باعث شده است ايران از هم‌اکنون وارد «مرحله سوم خشکسالی» بشود.
XS
SM
MD
LG