لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

انتقاد شدید وزير ارشاد از فیلمسازانی «که دست روی نقاط ضعف می‌گذارند»


علی جنتی
علی جنتی

علی جنتی، وزير ارشاد جمهوری اسلامی، با انتقاد از فيلمسازانی که «عالما و عامدا دست روی نقاط ضعف جامعه می‌گذارند و {اين نقاط ضعف} را به خارج از کشور منتقل می‌کنند» تاکيد کرد که بايد با اين فيلمسازان «برخورد بسيار جدی» کرد.

آقای جنتی در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران که روز چهارشنبه، ۱۲ شهريور، منتشر شد به انتقاد شديد از فيلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد پرداخته است.

او گفت: «در جامعه ما سوژه‌های قوی و مثبت بسيار زيادی وجود دارد که بايد به آنها پرداخت» و افزود: «سوال من اين است که اصلا چرا اين "قصه‌ها" ساخته شد و چرا مجوز گرفت؟»

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نتيجه گرفته است که «اگر نظارت بر مراحل ساخت {فيلم‌ها} نباشد اين اوضاع پيش می‌آيد».

رخشان بنی‌اعتماد در فیلم «قصه‌ها»، محصول سال ۹۰، آشکارا به اتفاقات پس از انتخابات مناقشه‌برانگيز ايران در سال ۸۸ اشاره می‌کند و تبعات آن را بر زندگی برخی از شخصيت‌هايش به تصوير می‌کشد.

اين فيلم در بخش اصلی (مسابقه) هفتاد و يکمين جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در عین حال تاکید کرده است که «فيلم‌ خانم بنی‌اعتماد را ما برای جشنواره‌ها ارسال نکرده‌ايم».

او افزوده است که «برخی اوقات وزارت ارشاد برای ارسال فيلم‌ها به جشنواره‌های خارجی مجوز صادر می‌کند، اما برخی مواقع کارگردان‌ها فيلم خود را برای نمايش و کسب جايزه و برای جشنواره‌ها شرکت می‌دهند».

آقای جنتی همچنين به فيلم «عصبانی نيستم»، ساخته رضا درميشيان، نيز اشاره کرده و وزارت ارشاد در دوران رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را مسبب ساخته شدن چنين فيلمی عنوان کرده است.

«عصبانی نيستم» نيز روايتی از روزهای پس از انتخابات سال ۸۸ است.

XS
SM
MD
LG