لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

محمد نوری زاد پس از یک روز بازداشت آزاد شد


محمد نوری‌زاد پس از مضروب شدن توسط نیروهای امنیتی
محمد نوری‌زاد پس از مضروب شدن توسط نیروهای امنیتی

محمد نوری‌زاد از آزادی خود از زندان اوين در عصر يکشنبه ۲۰ مهر خبر داده است.

آقای نوری‌زاد، در صفحه فيسبوکش، با انتشار عکس و متنی از خود پس از آزادی، نوشته سپاسگزار همه افرادی است که در مدت بازداشت نگرانش بودند.

اين فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی همچنين نوشته که ماموران امنيتی از او به خاطر «ايجاد مزاحمت» شکايت کرده‌اند و او نيز از آنها به خاطر «ضرب و شتم و ايجاد جراحت و فحش‌های رکيک و زشت و ناموسی» شکايت کرده است.

پيش از آزادی آقای نوری‌زاد، يکی از نزديکان او به راديو فردا گفته بود که اين فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی، روز شنبه، در حال «قدم زدن اعتراضی» در خيابان پاستور تهران و نزديک منزل ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد بود که توسط ماموران امنيتی به شدت مضروب و دستگير می‌شود.

عکس‌هايی که توسط پسر محمد نوری‌زاد در فيسبوک منتشر شده، نشان می‌دهد که او از ناحيه صورت و زير چشم راست دچار پارگی و خونريزی شديد است.

به گفته اين فرد نزديک به آقای نوری‌زاد، او پس از دستگيری به دادسرای اوين منتقل شده و پس از يک شب بازداشت آزاد می‌شود.

اين فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی، پيش از اين اعلام کرده بود که از شنبه ۱۹ مهر، قدم زدن‌های اعتراضی خود را به خيابان پاستور تهران منتقل می‌کند.

خيابان پاستور در مرکز تهران، از خيابان‌هايی است که به علت قرار داشتن نهاد رياست جمهوری در آن، تحت تدابير شديد امنيتی قرار دارد.

منزل و محل حبس ميرحسين موسوی، کانديدای معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ و همسرش، زهرا رهنورد نيز در اين خيابان قرار دارد.

محمد نوری‌زاد ماه‌هاست که برای پس گرفتن اموال شخصی‌اش از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، در مقابل ساختمان‌های متعلق به اين نهادها، قدم می‌زند.

آقای نوری‌زاد که تا پيش از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری در سال ۸۸ از طرفداران سرسخت جمهوری اسلامی بود، پس از آن انتخابات و آغاز جنبش اعتراضی، به تدريج به يکی از منتقدان حکومت ايران تبديل شد و مقالات تندی عليه «فساد» و «استبداد» رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، مجلس خبرگان رهبری و ديگر نهادهای حکومتی نوشت.

او چند بار در سال‌های اخير دستگير و در زندان اوين زندانی شده است. محمد نوری‌زاد يک بار در دوران زندانی بودن خود اعتصاب غذا کرده بود.

آقای نوری‌زاد پيش از اين به راديو فردا گفته بود که «جانش را کف دست گرفته» است.

XS
SM
MD
LG